Fandom

Wiedźmińska Wiki

Genesus

3742strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Genesus.jpg

Genesus w konfrontacji z Geraltem i Anabelą przedstawiony modelem postaci Wielebnego - screen z gry

Bestiary Wild Hunt full.png
People Druid full 3.png

Genesus - postać z przygody "I klątwa, i miłość, i zdrada", przywódca upiorów z Maeditu i były kapłan Lwiogłowego Pająka.

Opis Edytuj

Porzucił swoich konfratrów w kulcie Lwiogłowego Pająka ze względu na różnice planów życiowych, charakteru i poglądów. Przybył do Maeditu, gdzie złamał święty celibat obowiązujący duchownych owej sekty, romansując z bliżej nieopisaną w grze wieśniaczką, gdyż zachwycił się jej urodą. Owocem ich krótkotrwałego związku był Adam Luis Murietta. Genesus usiłował zrobic z niego kapłana Lwiogłowego Pająka, żeby zmazac z siebie winę grzechu nieczystości, jednak gdy nie przynosiły te działania rezultatu z powodu silnego oddziaływania na chłopca znachorki Anabeli, rzucił klątwę na syna i jego ewentualną wybrankę, aby zmieniali się w zwierzęta - on w dzień, ona nocą. Uczynienie uroku kosztowało go życie, jednak dopiął swego - po utracie dziewictwa Ida, kochanka Murietty, po zmroku przyjmowała postac ptaka, zaś Adam stawał się wilkiem, chociaż Genesus pragnął, by tym zwierzem był skunks. Klątwa wbrew oczekiwaniom kapłana stała się swoistym darem, gdyż Murietta objął przywództwo ruchu rewolucyjnego. W póznych fazach zadania "I klątwa, i miłość, i zdrada" pojawia się w kilku sytuacjach zależnych od wyboru bohatera. Jeżeli Geralt będzie wyciągał Adama z więzienia w piwnicy siedziby sołtysa, Genesus ni stąd, ni zowąd nawiedzi siedzibę, mordując giermka rycerza Szałaputa Rocha, który pobiegł w celu zaalarmowania sołtysa (Genesus skomentował jego zgon słowami "Nigdy nie lubiłem dzieci", a o zabójstwo posądzono potem samego Muriettę) i konfrontując się ze swoim synem i Białym Wilkiem. Aby wymierzyc w jego mniemaniu zasłużoną karę Murietcie, uniemożliwia mu ucieczkę, unieszkodliwiając i ciężko raniąc obu bohaterów. Niczego nie wiedzący sołtys Amadeusz Swoboda podziękował Geraltowi po odzyskaniu przez niego przytomności po starciu, że zatrzymał zbiegającego Adama, a przygoda kończy się przez interwencję kapłana egzekucją Adama.

Jeżeli Geralt za radą Muńka uda się do spalonej stodoły w trakcie rebelii Adama Luisa Murietty (przedtem Anabela będzie wspominała w agonii imię Genesusa), zobaczy na miejscu widmowego starca przewodniczącego naradzie trzech duchów. Na widok Geralta starzec udzieli reprymendy Deprowi, że nie pilnował stodoły i wpuścił intruza, po czym rozpocznie dialog z Geraltem, wyjaśniając mu, że zastanawiają się z upiorami, co uczynic przeciwko bandytom niepokojącym ich terytorium. Zarzeka się, że jako stroniący od przemocy nie powinien krzywdzic rewolucjonistów, chociaż rozważa wybebeszenie jednego z nich ku przestrodze dla innych przed ingerowaniem w ich obszary. Proponuje Geraltowi wysłuchanie historii życia wszystkich duchów i odgadnięcie, który z nich to Genesus, lecz Geralt rozpoznaje zainteresowanego właśnie w nim. Także i w tym przypadku kapłan odmawia pomocy, uważając, że chłopak musi cierpiec za nieposłuszeństwo "powołaniu" i woli ojca, mimo, że jest świadomy "grzechu", jakiego sam się dopuścił z Anabelą ("Nie wiem, dlaczego nie zostałem ukarany..."). Geralt charakteryzuje go sarkazmem "Naprawdę świetny z ciebie ojciec", po czym w domu Idy dowiaduje się, że Anabela dziwinie się zachowuje: przestała nagle umierac, śmieje się do siebie i sprząta dom, nie reagując na to, co się do niej mówi. Odzyskuje przytomnośc umysłu po wtargnięciu Geralta, który przyprowadza ją w celu konfrontacji z Genesusem. Ten pozostaje uparty i obojętny nawet na prośby Anabeli, która po sprowokowaniu przywódcy duchów do walki wciągnie do boju także Geralta. Genesus nie sprawia większych problemów: nie można uciec co prawda z magicznego kręgu stworzonego przez niego, lecz znika on po pokonaniu Genesusa, a jego bariera przeciwciosowa rozpada się po ubiciu przywoływanych przez niego upiorów. Dzięki sprytowi i poświęceniu się Anabeli ostatecznie ojciec Adama Murietty odchodzi z Maeditu, a klątwa zostaje zniszczona.

Genesus pojawia się także w przypadku śmierci Adama Luisa Murietty na skutek zdrady Baregi pod postacią starca, jednak nikt nie ma pojęcia, kim on jest, i nikt nie zwraca na niego uwagi oprócz Geralta, który może nawiązac z nim rozmowę w czasie obśmiewywania zwłok Murietty, które w geście kary kazał sołtys Amadeusz Swoboda wystawic na publiczne znieważenie przed karczmą niepochowane. Genesus wyzna Geraltowi m. in. to, że bliżej było Murietcie do kurwy niż do buntownika, gdyż imał się każdej idei, jaka "wpadła mu w ręce", jednak na prośbę Geralta, żeby opowiedział mu jeszcze więcej, Genesus odchodzi ignorując go. Prawdopodobnie zmaterializował się, żeby popatrzec na swego nie żyjącego już syna, chociaż jego objawienie się po tym wydarzeniu jest jednym z najbardziej tajemniczych wydarzeń w przygodzie.

Dane z dziennika Edytuj

Anabela powiedziała mi o tajemniczym Genesusie, który może się okazać kluczem do zdjęcia klątwy.

Luis zdaje się nic nie wiedzieć o Genesusie.

Ida twierdzi, że nie wie kim jest Genesus. Wydaje mi się, że coś kręci, ale nie mam pewności.

Dowiedziałem się, że Genesus nie żyje. To bardzo zła wiadomość – jedyny ślad w sprawie klątwy urwał się. Cóż, będę musiał to wszystko przemyśleć.

Nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło. Może i ledwo uszedłem z życiem, ale przynajmniej dowiedziałem się od spanikowanego Depra, że Genesus żyje. To znaczy – nie żyje, ale jest duchem i trzyma się całkiem nieźle. Terroryzuje inne zjawy. Mam nadzieję, że uda mi się z nim porozmawiać.

Ciekawostki Edytuj

  • Genesus posiada trzy modele postaci w grze: pierwszy to model Króla Dzikiego Gonu, pojawia się pod tą postcią, kiedy zabija Rocha i doprowadza do uniemożliwienia ucieczki Geraltowi i Murietcie. Drugi model to przekolorowany całkowicie na biało Hierofant (Wielebny bez płomienia na środku szaty), występuje w nim w spalonej stodole. Przed karczmą pojawia się jako Starzec (tę samą nazwę w statucie ma w spalonej stodole) przedstawiony modelem postaci druida z oryginalnej gry.
  • Po zakończeniu dialogu przed karczmą z Genesusem można z nim powtarzac ów dialog dopóty, dopóki nie zniknie po wejściu do karczmy. Wchodzi tam po zakończeniu rozmowy w niewiadomym celu, poza tym nie pojawia się on w jej wnętrzu, co sugeruje, że znajdował się w drzwiach karczmy jedynie tzw. punkt respawnowy usuwający niepotrzebnego już dla dalszej akcji NPC-a, jakim był Genesus.

Więcej w Fandom

Losowa wiki