Fandom

Wiedźmińska Wiki

Geniusz

3896stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Geniusze - stworzenia zamieszkujące Płaszczyzny żywiołów (Woda, Ogień, Ziemia i Powietrze). Mimo, iż Wymiary te są niedostępne dla zwykłego śmiertelnika, niektórzy potężni magowie są w stanie schwytać geniusza i zmusić go do posłuszeństwa co daje magowi wielką moc. Dzięki posiadaniu jednego z Geniuszy, mag nie musi mozolnie czerpać mocy z żywiołów, robi to za niego geniusz przez co moc czarodzieja jest bliska niemal wszechmocy.

Rodzaje Geniuszy Edytuj

Ważniejsze postaci Edytuj

Z dzbanka (..) buchnął czerwony, świetlisty dym. (...) Dym zatętnił, skupił się w nieregularną kulę wiszącą na wysokości głowy poety. Kula przybrała kształt karykaturalnej, beznosej głowy z wielkimi ślepiami i czymś w rodzaju dzioba. Głowa miała około sążnia średnicy.
Ostatnie życzenie

(...) Wracając do geniuszy, są ich cztery rodzaje, tak jak cztery są Płaszczyzny. Istnieją d'jinni, istoty powietrzne, maridy, związane z żywiołem wody, ifrity, które są geniuszami Ognia, i d'ao, geniusze Ziemi...
Ostatnie życzenie

(...) geniusz (..) to żywy zbiornik energii magicznej. Czarownik, mając geniusza na zawołanie, może te energię ukierunkowywać w postaci zaklęć. Nie musi mozolnie ciągnąć Mocy z Natury, robi to za niego geniusz. Wówczas moc takiego czarodzieja jest ogromna, bliska wszechmocy...
Ostatnie życzenie

Geniusze (...) to istoty złośliwe i przewrotne. Nie lubią takich, co pakują je do butli i każą przesuwać góry. Robią wszystko, by uniemożliwić wypowiedzenie życzeń, a spełniają je też w sposób trudny do opanowania i przewidzenia. Niekiedy dosłownie, trzeba więc uważać, co się mówi. Aby zaś geniusza ujarzmić, trzeba żelaznej woli, stalowych nerwów, silnej Mocy i niemałych umiejętności.
Ostatnie życzenie

- Jak to? - krzyknął Jaskier. - Geralt? Życzenie?

- To on miał w ręku pieczęć, która więziła geniusza. Geniusz spełnia jego życzenia. Dlatego czarownica nie może zapanować nad dżinnem.
Ostatnie życzenie

CiekawostkiEdytuj

  • Po przyzwaniu, Geniusze są w stanie spełnić 3 życzenia właściciela, po wypowiedzianej woli odlatuje do swego Wymiaru. Spełnione życzenie przez geniusza ma wielką moc jakiej nie posiadają nawet magowie, potrafią np. zamienić wiedźmina w człowieka.
  • Każdy z geniuszów ma swój wymiar, który zamieszkuję.
  • Geniusze Ziemi zamieszkują Wymiar Ziemi a nie planetę.
  • Istnieje możliwość schwytania geniusza na stałe, ale tylko po tym, gdy ten spełni ostatnie życzenie. Próby takiej dokonała Yennefer, po wypowiedzeniu ostatniego życzenia przez Jaskra, niestety z marnym skutkiem.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki