FANDOM

Geso – prowincja w Nilfgaardzie, ulokowana nad górną Veldą. Sąsiaduje z królestwem Maecht, pustynią Korath i łańcuchem Tir Tochair, przypuszczalnie również z Metinną[potrzebny przypis].

Prowincją, podzieloną na prefektury, zarządzają w imieniu cesarza prefektowie, przy wykorzystaniu licznych stacjonujących tu nilfgaardzkich garnizonów. Miejscowa szlachta jest znilfgaardyzowana i zaangażowana w rodowe waśnie.

Geografia

Geso jest krajem raczej górzystym, obficie poprzecinanym strumieniami[1], pełnym wąwozów, jaskiń i zagajników[2], znaleźć tu można jednak również zielone doliny jak i wysokie, spalone słońcem trawy[3]. Niewiele tu urodzajnej ziemi, obficie za to występują tu obszary nadające się na pastwiska.[1]

Historia

H Geso

Herb Geso przed podbojem (propozycja)

W trakcie podboju przez Imperium, Geso spróbowało kapitulacji na własnych warunkach, co zakończyło się zrównaniem z ziemią jednego z głównych miast krainy[4].

W latach 60-tych XIII wieku armia władyki z Geso połączyła siły z powstańcami z Ebbing i Maecht, po czym została rozgromiona przez siły Cesarstwa. Zbiegowie i dezerterzy z armii połączyły się w bandyckie hanzy nękające krainę, zwłaszcza w rejonie Pogranicza[3].

Gospodarka

Geso eksportuje sukno, wytwarzane z owczej wełny w mechanicznych tkalniach napędzanych górskimi strumieniami[1]. W osadach na Bandyckim Szlaku paserzy i handlarze skupują towary od brygantów i złodziei z okolic położonych nad Górną Veldą[2].

Główne miasta i warownie

Obiekty naturalne

Inne miejsca

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 Wiedźmin: Gra Wyobraźni
  2. 2,0 2,1 Chrzest ognia
  3. 3,0 3,1 Czas pogardy
  4. Sesja poprowadzona przez Cody'ego Pondsmitha z udziałem dziennikarzy IGN