Fandom

Wiedźmińska Wiki

Geso

3739stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Propozycja herbu Geso
herb nieoficjalny

Nieoficjalny herb prowincji Geso

Geso — prowincja w Nilfgaardzie. Leży nad górną Veldą. Sąsiaduje z Ebbing, Metinną i Maecht.

Główne miasta i warownie Edytuj

Obiekty naturalne Edytuj

Gościńcem przeszły następne chorągwie, za jazdą poja­wiły się korpusy piechoty. Maszerowali łucznicy w żółtych kabatach i okrągłych hełmach, kusznicy w płaskich kapa-linach, pawężnicy i pikinierzy. Za nimi szli tarczownicy, opancerzeni jak raki weterani z Vicovaro i Etolii, dalej kolorowa zbieranina - zaciężni knechci z Metinny, najemnicy z Thurn, Maecht, Geso i Ebbing...
Czas pogardy

Giselher zdezerterował z armii. Prawdopodobnie była to armia władyki z Geso, który sprzymierzył się z po­wstańcami z Ebbing.
Czas pogardy

Spotkali się wszyscy jednego dnia na obchodach Lammas, Święta Żniw, w jednej z wiosek w Geso. Wojna i nę­dza podówczas jeszcze nie zawadziły zanadto o kraj nad górną Veldą...
Czas pogardy

Nie ulegało wątpliwości, że wkrótce takie kolczyki będą - podobnie jak nabijana metalem skóra - w modzie wśród złotej młodzieży w Thurn i w całym Geso.
Wieża jaskółki

Gdzie jest Puszczyk? Nadal w Geso? Przecież podobno odwrócił już tam każdy kamień i zajrzał do każdej dziury w ziemi? Przecież podobno dziewczyny tam nie ma i nie było? Przecież astrolog się pomylił albo kłamie? To wszystko są cytaty z jego raportów. Co on więc tam jeszcze robi?
Wieża Jaskółki

- A już we wrześniu, czternastego, w forciku Rocayne. Rocayne, proszę wielmożnego trybunału, to przygraniczna stanica, która strzeże szlaku handlowego wiodącego z Maecht do Ebbing, Geso i Metinny.
Wieża Jaskółki

Daleka droga za wami, oj, daleka... Z Geso aż tu, do Ebbing was przygnało? A jak szanowny baron? Zdrów li?
Wieża Jaskółki

Riedbrune leży bowiem w wylocie przecinającej Góry Amell doliny Dol Newi, poprzez przełęcz Theodulę łączącej Stoki i Zarzecze z Mag Turga, Geso, Metinną i Maecht, krajami już od dawna podległymi nilfgaardzkiemu imperium.
Wieża Jaskółki

Huk eksplozji słyszano aż w Maecht, błysk - albowiem miało to miejsce nocą - widoczny był nawet w Metinnie i Geso.
Pani jeziora

Po Ebbing i Geso zaczęły krążyć opowieści. O Dzikim Gonie. O Trzech Jeźdźcach Upiorach.
Pani jeziora

Więcej w Fandom

Losowa wiki