Fandom

Wiedźmińska Wiki

Giambattista

3742strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Giambattista — jeden z pierwszych czarodziei, wraz z Janem Bekkerem selekcjonował Wybrańców. Był uczestnikiem zawarcia Unii Novigradzkiej. Autor „Mocarstwa Żywiołów”.

Czarodziejka, zadowolona z postępów dziewczynki, zwolniła tempo edukacji. Miały więcej wolnego czasu. Wieczory spędzały na czytaniu ksiąg, razem lub oddzielnie. Ciri przebrnęła przez Dialogi o naturze magii Stammelforda, Mocarstwa żywiołów Giambattisty, przez Magię naturalną Richerta i Moncka.
Krew elfów

- A to? Jakie wydarzenie przedstawia ten obraz?
- Poznawanie Wybrańców. Bekker i Giambattista pod­dają magicznemu testowi dzieci kolejnych przybywają­cych osadników, by wykryć Źródła. Wyselekcjonowane dzieci będą odebrane rodzicom i zabrane do Mirthe, pier­wszej siedziby magów. Oglądasz właśnie historyczny mo­ment. Jak widzisz, wszystkie dzieci są przerażone, tylko ta rezolutna bruneteczka z pełnym ufności uśmiechem wyciąga ręce do Giambattisty. To sławna później Agnes z Glanville, pierwsza kobieta, która została czarodziejką. Ta niewiasta za nią to jej matka. Smutna jakaś.
- A ta scena zbiorowa?
- Unia Novigradzka. Bekker, Giambattista i Monck zawierają ugodę z władykami, kapłanami i druidami. Coś w rodzaju paktu o nieagresji i rozdziale magii od państwa.

Czas pogardy

Ciekawostki Edytuj

  • Imiona "Jan Chrzciciel", nadawane w dawnych czasów na cześć biblijnego proroka, brzmi we włoskiej wersji jako jedno imię, "Giambattista".

Więcej w Fandom

Losowa wiki