Fandom

Wiedźmińska Wiki

Glamarye

3733strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze2 Share

Glamarye - eliksir zwany feenglancem, maść na specjalne okazje, pachnąca bzem i agrestem. Podkreśla urodę i sprawia niesamowite, olśniewające wrażenie piękności osoby używającej. Czarodziejka Yennefer zastosowała Glamarye podczas wjazdu do Gors Velen, żeby osoby trzecie nie zwracały uwagi na Ciri. Glamarye nie działa na hobbitki, a u istot pijanych może powodować gwałtowne wytrzeźwienie.

Popołudnie upłynęło pod znakiem ogólnego płaczu. Zaczęło się od eliksiru piękności. Eliksir, a dokładniej maść, zwana feenglancem, a w Starszej Mowie glamarye, umiejętnie stosowana, w sposób zadziwiajęcy poprawiała urodę. Triss Merigold, poproszona przez goszczące na zamku panie, przyrządziła większa ilość glamarye, po czym panie przystapiły do zabiegów kosmetycznych.
Coś się kończy, coś się zaczyna

Piętro wyżej ryczała Lily, córka Dainty Biberveldta, bo okazało się, ze glamarye, jak większość czarów, w ogóle nie działa na hobbitki. W ogrodzie, w krzakach tarniny, popłakiwało medium płci żeńskiej, nieświadome, ze glamarye powoduje raptowne wytrzeźwienie i towarzyszące temu objawy, miedzy innymi ostra melancholię.
Coś się kończy, coś się zaczyna

- Ci, którzy będą gapić się na ciebie, dostrzegą i mnie!
Czarodziejka odkorkowała słoiczek, z którego zapachniało bzem i agrestem. Zanurzywszy w słoiczku palec wskazujący wtarła sobie pod oczy nieco zawartości.
- Wątpię - powiedziała, wciąż zagadkowo uśmiechnięta - by ktokolwiek zwrócił na ciebie uwagę.

Czas pogardy

- Zielony słoiczek! - domyśliła się od razu Ciri. - Co to było?
- Glamarye. Eliksir, a raczej maść na specjalne okazje.

Czas pogardy

- Jasna cholera - mruknęła Keira, ocierając czoło. - Czy oni tam w Nilfgaardzie nie znają glamarye ani czarów upiększających?
Chrzest ognia

Czarodzieje zachowują wieczną młodość. Czarodziejki nadto wyrabiają z alrauny maść, która nazywa się glamarye. Wysmarowana taką maścią czarodziejka robi się tak piękna i czarowna, że oczy na wierzch wyłażą.
Chrzest ognia

Więcej w Fandom

Losowa wiki