FANDOM

Goworożec - wieś leżąca w Ebbing, której nazwa pochodzi od kamiennej kapliczki w której znajdował się jednorożec wykonany ze złota, następnie ze srebra, potem miedzi, kolejne były z kości oraz jeszcze kilka ze szlachetnego drewna. Jednak wszystkie figurki jednorożca były kradzione dopóki nie wykonano go ze słomy.

W Goworożcu miało miejsce spotkanie Bonharta z Puszczykiem, Rience'em i [pośrednio, za pomocą ksenoglozu - rodzaju magicznego komunikatora] Vilgefortzem. Tamże Bonhart ustalił z Vilgefortzem warunki przekazania w jego ręce przywiezionej do wsi Ciri W międzyczasie, przy przypadkowej pomocy Kenny Selborne i celowej Neratina Ceki, Ciri udaje się uciec. W trakcie ucieczki Ciri ginie Neratin Ceka oraz Jediah Mekesser, obaj szpiegujący odpowiednio dla Vattiera de Rideaux i Assire var Anahid.

W późniejszym czasie, na pamiątkę wydarzeń, z inicjatywy Ciri i z pomocą Yennefer, Goworożec zyskuje cenniejszą statuetkę jednorożca obłożoną, dla bezpieczeństwa, magią.

– (...) Neratin Ceka... Próżno pan pisarz to imię zapisuje, bo nie pamiętam, czy mówiłam o tym, ale Neratin nie żyje już, zabili go we wsi zwanej Goworożec...
Wieża Jaskółki

Nazywała się ta wieś Goworożec - a brała się ta nazwa od malej kamiennej kapliczki, w której stała wykonana ze słomy kukiełka przedstawiająca jednorożca.
Pamiętam, przypomniała sobie Kenna, jak rechotaliśmy z tego słomianego bożka, a sołtys z poważną miną wyjaśniał, że opiekujący się wsią święty goworożec był przed laty złoty, potem był srebrny, był miedziany, było kilka wersji kościanych i kilka ze szlachetnego drewna. Ale wszystkie rabowali i kradli. Przyjeżdżali z daleka, by zrabować albo ukraść. Dopiero od kiedy goworożec słomiany, jest spokój.

Wieża Jaskółki

CiekawostkiEdytuj

  • Goworożec (Bończa) - polski herb szlachecki o błękitnej tarczy z białym jednorożcem.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki