FANDOM

150px-People Gramps full

Grabarz – postać z gry komputerowej Wiedźmin; grabarz miejski mający stanowisko pracy nieopodal klasztoru zakonu płonącej róży obok wejścia do zamkniętego cmentarza-przyjaciel Hilegardy Zoldstuckt. Zleceniodawca zlecenia na upiorne psy.

Wiedźmin (gra komputerowa)

Można go spotkać niedaleko cmentarza wyzimskiego. Tłumaczy, iż cmentarz jest zamknięty z powodu szalejących potworów. Na tablicy ogłoszeń dał zlecenie na psy. Nagroda za nie to 100 orenów. Jego pomoc jest konieczna przy:

  • zdobyciu zwłok więźnia z Salamandry do sekcji. W tej sprawie, grabarz zażyczy sobie dobrego krasnoludzkiego alkoholu (najlepiej jeśli będzie to mahakamski miód).
  • wejściu na cmentarz w rozdziale II w celu poszukania wskazówek. W tym celu bohater musi mu dać glejt od kapitana Vincenta Meisa lub spłacić jego długi u pasera Talar (tylko jeśli Geralt zdobył dowody niewinności wybranej osoby, w tym przypadku Vincenta i Talara).

Ciekawostki

  • Kiedy grabarz otrzyma od wiedźmina butelkę odpowiedniego alkoholu, a Geralt odpowie "Ano", wówczas zacznie on śpiewać "Hej, ho, na umrzyka skrzyni! I butelka rumu... RUMU!". Słowa te pochodzą z szanty żeglarskiej "Stary bryg", której autor nie jest znany.
  • Uwielbia rozmawiać o swoich trumnach
  • Lubi spożywać alkohol
  • Wie wiele o zgonach w mieście