Fandom

Wiedźmińska Wiki

Gremlin

3742strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Gremlin – hałaśliwe stworzenie bytujące w opuszczonych kopalniach. Można go spotkać w Toussaint. Wyposażone jest w ostre szpony. Jego taktyka walki opiera się najczęściej na ucieczce i ataku z ukrycia. Jest niecierpliwy, przez co nie potrafi zbyt długo wytrwać w zasadzce bez wywołania hałasu.

Nie ostrzegł też, gdy z łupkowego rumowiska jakieś dziesięć kroków przed Geraltem wyprysnął szary niewyraźny kształt, który zadrapał pazurami spąg, wyciął dzikiego hołubca, zawył przeszywająco, po czym z wizgiem i chichotem pognał korytarzem i dał nura w jedną z ziejących w ścianie nisz.
Wiedźmin zaklął. Magiczna sztuczka reagowała na rude koty, a nie reagowała na gremliny. Trzeba będzie porozmawiać o tym z Fringillą, pomyślał, podchodząc do dziury, w której zniknął stworek.
Amulet zadrgał silnie.
Rychło w czas, pomyślał. Ale zaraz zastanowił się głębiej. Medalion mógł w końcu nie być taki głupi. Standardowa i ulubiona taktyka gremlinów polegała na ucieczce i zasadzce, z której cięło się ścigającego zaskakującym uderzeniem ostrych jak sierpy szponów. Gremlin mógł czekać tam, w ciemności, a medalion to sygnalizował.
Czekał długo, wstrzymując oddech, pilnie wytężając słuch. Amulet spokojnie i martwo leżał na jego piersi. Z dziury niosło stęchłym, nieprzyjemnym smrodem. Ale panowała martwa cisza. A żaden gremlin nie wytrzymałby tak długo w ciszy.

Pani Jeziora

Więcej w Fandom

Losowa wiki