FANDOM

Guillaume de Launfal – młody rycerz z Toussaint. Stryjeczny siostrzeniec barona Palmerina de Launfal.

Wiedźmin 3: Krew i Wino Edytuj

Geralt spotyka go zaraz po przybyciu do księstwa. Młodzieniec próbuje samodzielnie pokonać olbrzyma Goliata, lecz nie wychodzi mu to najlepiej. Z pomocą wiedźmina, Miltona de Peyrac-Peyran oraz Palmerina de Launfal udaje się zabić potwora. Guillaume oświadcza, że obiecał najpiękniejszej damie trofeum Goliata.

Drugie spotkanie ma miejsce na turnieju rycerskim, gdy Guillaume walczy z Szarlejem podarowanym księżnej Annie Henrietcie przez cesarza Emhyra var Emreisa. Rycerz ofiarowuje zwycięstwo damie swojego serca – Vivienne de Tabris. Niestety pojedynek przybiera nieoczekiwany obrót. Młodzieniec, pyszniąc się przed publiką kilkoma udanymi unikami, nie zauważa nadchodzącego ataku potwora i zostaje przez niego powalony. Z opresji ratują go Geralt oraz Palmerin. Po ich zwycięstwie Guillaume zostaje odprowadzony do lazaretu.

Geralt może odwiedzić go później i zapytać o jego stan. Rycerz zdradzi mu wtedy swój sekret, co rozpocznie zadanie "Pieśń rycerskiego serca". Guillaume podejrzewa, że jego ukochanej coś dolega, gdyż dziwnie się zachowywała, gdy próbował z nią porozmawiać, a wieczorami znika z pałacu i idzie w kierunku lasu. Młodzieniec próbował ją śledzić, ale zawsze gubił ją pośród drzew. De Launfal proponuje wiedźminowi, aby zajął jego miejsce w turnieju, bo on sam jest ranny i nie może więcej brać udziału. Vivienne jest patronką turnieju i tylko wygrywając, Geralt będzie mógł zbliżyć się do niej. Biały Wilk zgadza się walczyć w turnieju jednocześnie, prowadząc śledztwo w sprawie dwórki księżnej. Wkrótce okazuje się, że Vivienne jest dotknięta złośliwą klątwą od urodzenia. W nocy rośnie jej dziób, a ciało pokrywa się piórami.

Geralt może poinformować rycerza o klątwie, dzięki czemu mężczyzna będzie chciał przenieść ją na siebie. Po rytuale przeniesienia klątwy na Guillauma czar traci na mocy i młodemu rycerzowi nic się nie stanie. Guillauma i Vivien wiedźmin będzie mógł spotkać później w pałacu w Beauclair, gdzie będą planowali swoją wspólną przyszłość.

Jeżeli wiedźmin nie zdradzi sekretu Vivienne rycerzowi i odczyni klątwę za pomocą jajka wilgi, ten będzie nieprzyjaźnie nastawiony do Białego Wilka. Geralt spotyka go później w porcie nad jeziorem, gdzie zatacza się pijany i nie chce więcej rozmawiać z zabójcą potworów.

Galeria Edytuj

Wiedźmin 3- Krew i Wino

Wiedźmin 3: Krew i Wino - Pieśń Rycerskiego Serca

Więcej z Fandomu

Losowa wiki