Fandom

Wiedźmińska Wiki

Gwint

3896stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze41 Udostępnij

Gwint – gra karciana, szczególnie upodobana wśród krasnoludów, którym swe istnienie zawdzięcza. Zasady są dość skomplikowane, przypominają współczesnego brydża. Do gry w gwinta służyły starannie wykonane karty i nie tylko, każdy z grających posiadał gruby kij, służący do okładania się po głowach, lecz głównie do straszenia przeciwników.

Wiedźmin 3: Dziki Gon Edytuj

W grze Wiedźmin 3: Dziki Gon gwint funkcjonuje jako minigra, a szukanie kart i udział w turniejach to jedne z najdłuższych i najbardziej skomplikowanych zadań pobocznych w całej rozgrywce. Pierwszy o gwincie wspomina profesor Aldert Geert z Akademii Oxenfurckiej, od którego Geralt otrzymuje podstawowe karty z Talii Królestw Północy.

Każdy gracz na początku otrzymuje 10 kart, z czego 2 wymienia na losowo wybrane z talii. Talia ma przynajmniej 21 kart podstawowych i maksymalnie 10 kart specjalnych. Rozgrywka polega na naprzemiennym wykładaniu kart na stół.

Rozgrywka kończy się, gdy obaj gracze spasują lub skończą im się karty. Wygrywa ten z graczy, którego karty łącznie posiadają więcej punktów. Partia gwinta toczy się do dwóch wygranych. Po jednej porażce gracz traci żeton. Druga skutkuje utratą drugiego żetonu i przegraną całej partii. Remis w punktach oznacza utratę po jednym żetonie dla każdego z graczy. Jeśli obaj utracą wszystkie żetony w tym samym momencie, grę rozpoczyna się od nowa tą samą talią.

Gra została podzielona na cztery talie (pięć w Krwi i Winie), każda po kilkadziesiąt kart, uzupełnianych przez karty neutralne i karty specjalne te same dla wszystkich z talii.

Oprócz tego karty zostały podzielone na przypisane im pola na planszy – walczące w zwarciu, strzeleckie i oblężnicze. Specjalne z nich, karty bohaterów, nie podlegają efektom specjalnym. Talię uzupełniają karty przywódców, każda posiadająca inny efekt i dostępna tylko raz w przeciągu całej gry.

Talie Edytuj

Królestwa Północy Edytuj

Osobny artykuł: Królestwa Północy (talia Gwinta).

Cesarstwo Nilfgaardu Edytuj

Osobny artykuł: Cesarstwo Nilfgaardu (talia Gwinta).

Scoia'tael Edytuj

Osobny artykuł: Scoia'tael (talia Gwinta).

Potwory Edytuj

Osobny artykuł: Talia Potworów.

Skellige Edytuj

Osobny artykuł: Skellige (talia Gwinta).

Inne karty Edytuj

Osobny artykuł: Karty neutralne

Filmy Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki