FANDOM

Gyllenstiern — totumfacki Niedamira, kanclerz. Osoba wyjątkowo otyła, nosząca turkusowy płaszcz oraz złoty pas.Zbyt często pozwalał sobie na wypowiadanie się w imieniu króla, jednak gdy w końcu przyszło podjąć decyzję w naprawdę kluczowej sprawie, król pokazał mu, kto tu rządzi. Gyllenstiern miał do Geralta bardzo negatywne nastawienie.
Gyllenstiern film

Kadr z serialu przedzstawiający Gyllenstierna.

Dane z książek SapkowskiegoEdytuj

- A tak między nami, wiedźminie, to o czym z królem gadałeś?
- O niczym - powiedział Geralt, wygodniej opierając plecy o podciągnięte w stronę ognia siodło. - Nawet do nas nie wyszedł z namiotu. Wysłał tylko tego swojego totumfackiego, jak mu tam...
- Gyllenstiern -(..)- Nadęty bubek. Wieprz opasły. Jakeśmy dołączyli, to przyszedł, nos zadarł po same chmury, phu-phu, pamiętajcie, rzecze, krasnoludy, przy kim tu komenda, komu tu posłuch należny, tu król Niedamir rozkazuje, a jego słowo to prawo i tak dalej.

Miecz przeznaczenia

Geralt szturchnął klacz piętami, ruszył powoli obok kanclerza, za taborem. Dziwił się, że mając tak imponujące brzuszysko, Gyllenstiern przedkłada siodło nad wygodną jazdę na wozie.
Miecz przeznaczenia

- Królu! - zawołał Gyllenstiern. - Królu, co rozkażesz?
- Co rozkażę? - powiedział cienko. - Nareszcie zapytałeś o to, Gyllenstiern, zamiast decydować za mnie i przemawiać za mnie i w moim imieniu. Bardzo sie cieszę. I niech tak zostanie, Gyllenstiern. Od tej chwili będziesz milczał i słuchał rozkazów. Oto pierwszy z nich. Zbierz ludzi, każ położyć na wóz Eycka z Denesle. Wracamy do Caingorn.

Miecz przeznaczenia

Dane z komiksówEdytuj

- Królu co rozkażesz? Smok tuż, tuż.
- Nareszcie zapytałeś, a nie gadasz w moim imieniu? Rozkazy? Oto są: Eycka na wóz, wracamy do Caingory!

Granica możliwości (komiks)

Gyllenstiern

Wizerunek Gyllensierna z komiksu.

Dane z pozostałych źródełEdytuj

W filmie i serialu w postać Gyllensierna wcielił się Maciej Ferlak.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki