FANDOM

People Mason Harn

Murarz Harn – trzecioplanowa postać występująca wyłącznie w grze komputerowej "Wiedźmin", wieśniak mieszkający w Odmętach, murarz i budowniczy mostów, typ życiowego nieudacznika.

Historia

Był jedynym wieśniakiem w Odmętach, który świadczył usługi budowlane. Nie miał do tego zdaje się żadnych zdolności, gdyż jego robota odznaczała się wysoką ilością fuszerek, co przysporzyło mu zawodowej niesławy - Abigail nazwała go np. budowniczym od siedmiu boleści. Nie doceniał swego syna Pata, uważając go za niezbyt bystrego, mimo, iż ten był lokalnym mistrzem strzelania z łuku, jednak chłopak nie miał mu temu za złe, bardzo go kochał i pomagał mu sumiennie w wykonywaniu pracy, chociaż podzielał opinię, iż jego ojciec nie do końca nadaje się na murarza. Uwielbiał jednak swoją pracę i wykonywał ją pieczołowicie i gorliwie, przez co był bardzo zmęczony po dniach pełnych roboty.

Poza tym Harn był też człowiekiem o niezbyt wysokich wartościach moralnych - ukradł np. w niewiadomym celu pustelnikowi książkę o upiorach i dokładał starań, aby okradziony nie dowiedział się o tym postępku. Jednocześnie łatwo się wzruszał i potrafił byc na swój sposób wrażliwy i religijny. Podobnie jak pozostali mieszkańcy był wyznawcą Pani Jeziora. Pewnego dnia Harnowi przyśniły się zrozpaczone duchy rzeki, błagające go o pomoc w postaci naprawy starego, nieużywanego od lat mostu, lecz mimo ogromnego zapału, z jakim zabrał się do zreperowania mostu (miał zamiar dodatkowo poszerzyc most tak, aby wyszedł najwspanialszy takowy w Temerii i planował to zrobic przed zimą), zawisło nad nim złowieszcze fatum w postaci... plemienia okolicznych skrzatów, z którym popadł w wojnę po tym, jak odpowiedział im nieprzyjemnym dowcipem za dowcip. Skrzaty codziennie psuły efeky pracy Pata i Harna, niszcząc w nocy to, co zdołali w dzień wybudowac. Harn nie poddawał się i kontynuował swoją robotę, acz systematyczny sabotaż skrzatów zaczął powoli łamac jego żelazny charakter. Po radę mógł się udac wprawdzie do miejscowej guślarki, lecz za bardzo się jej bał (jeśli Abigail przeżyje w rozdziale I, również będzie się jej lękał), gdyż wierzył, że ma złe oko. Strach wzbudzał w nim też pustelnik - bał się jego wściekłości w przypadku odkrycia sprawcy zniknięcia jego rzeczy. Osobiście uważał starca za dziwaka.

Rola w grze

Harn ma swój dom w Odmętach, ale całymi dniami zajmuje się naprawianiem zniszczonego mostu niedaleko ruin. Przy pierwszym spotkaniu z Geraltem informuje go, iż nie ma sensu zapuszczac się za most, gdyż są tam tylko łąki i lasy, za którą to informację dziękuje mu Geralt. Jeśli wiedźmin zapyta się go o zadanie, wówczas Harn streści historię swoich przypadków i poprosi o pomoc w rozwiązaniu kwestii skrzatów, po czym poleci mu udac się po radę do miejscowej guślarki - rozpocznie się wówczas zadanie "Drobne utrapienia". Aby je zakończyc, trzeba przynieśc Harnowi czterolistną koniczynkę na znak pokoju od skrzatów, w nagrodę za co murarz wręczy wiedźminowi 400 orenów, książkę o upiorach lub pomoc swego syna Pata na polach - trzeba wybrac jedną z tych trzech nagród. Żadna na tym etapie gry nie jest w sumie specjalnie przydatna.