FANDOM

Gerhart z Aelle, znany również jako Hen Gedymdeith – potężny czarodziej, członek komisji badającej trojaczki z Houtborga, członek Kapituły, do przewrotu na Thanedd najstarszy mag świata. Autor księgi „Elfy i ludzie”.

Wygląd i charakter

Gedymdeith wyglądał niemłodo, ale krzepko.

Podczas bankietu na Thanedd razem z Tissaią de Vries wszedł jako pierwszy do sali. W trakcie balu ubrany był w skromny, wełniany strój. Przyjęcie zdążyło go bardzo szybko wyczerpać.

Zdolności magiczne

Możliwe, że był Arcymistrzem. Miał zdolności źródła i pobierał nauki w starożytnym elfim mieście pod okiem niebywale utalentowanych elfich mędrców, więc musiał być wybitnym czarodziejem.

Historia

Nie wiadomo kiedy dołączył do Kapituły, prawdopodobnie było to przed bitwą o Wzgórze Sodden.

Wczesne życie

Około 767 roku Geoffrey Monck stwierdził u Gerharta z Aelle zdolności źródła. Został zabrany wraz z innymi utalentowanymi dziećmi w górę Pontaru, do Loc Muinne, gdzie zmuszono wiedzących do przyjęcia dzieci. Wyprawa zakończyła się powodzeniem, a Gedymdeith był szkolony u potężnych elfich magów.

Badania Trojaczków

Należał do grupy czarodziejów, którzy na zlecenia króla Goidemara badali pochodzenie trojaczków z Houtborga. Do komisji należeli również Tissaia de Vries, Augusta Wagner, Leticia Charbonneau i młoda Francesca Findabair.

Bitwa o wzgórze Sodden

Nie wiadomo, czy Gerhart brał udział w bitwie o Wzgórze Sodden. Prawdopodobnie ze względu na wiek (ponad 400 lat) w niej nie uczestniczył.

Spotkanie członków Kapituły

Czarodziej nie brał bezpośredniego udziału w spotkaniu członków Kapituły. Decyzją jego i Enid Findabair wysłano do siedziby Vilgefortza Artauda Terranovę i Tissaię de Vries.

Przewrót na Thanedd

Najpewniej nie został włączony do konspiracji Vilgefortza. Na bankiet wszedł w towarzystwie Tissai de Vries, która, tak samo jak on, nie wiedziała o spisku. Nad ranem Filippa Eilhart zdecydowała wysłać Marti Sodergren do Hena Gedymdeitha ze względu na jego problem z sercem. Uzdrowicielka została wezwana za późno, nie zdołała go uratować. Umarł na zawał w 1267.

Ciekawostki

  • Był niewiele starszy od innej członkini Kapituły, Tissai de Vries
  • Prawdopodobnie przewyższał jej zarówno wiedzą jak i umiejętnościami.