Fandom

Wiedźmińska Wiki

Hengfors

3742strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Hengfors - miasto nad rzeką Braa, stolica  Ligi z Hengfors, siedziba króla NiedamiraPrawdopodobnie Hengfors  było niegdyś stolicą niepodległego państewka, które w bliżej nie ustalonym  czasie zostało podbite przez Kovir , a potem odzyskało niepodległość podczas secesji Marchii Wschodniej . Stolicą Caingorn  w początkowym okresie  rządów Niedamira było jakiś niewymienione  z nazwy ubogie miasteczko. Zapewne po podporządkowaniu sobie Malleore, Niedamir zdołał zawładnąć także Hengfors i przeniósł tam swój dwór.

Ważniejsze budynki i miejsca Edytuj

Ważniejsi mieszkańcy Edytuj

Dotyczące opisu

Do Redanii dochodziły – głównie okrężną drogą, przez Kaedwen – wieści o konfliktach hrabstwa kovirskiego z pomniejszymi północnymi władykami. O przymierzach i wojnach – z Hengfors, Malleore, Creyden, Talgarem i innymi kraikami o trudnych do zapamiętania nazwach.
Wieża Jaskółki

Dotyczące lokalizacji

- A zatem - uniosła głowę - są tacy, którzy już za­wczasu przygotowują się do ucieczki. A dokąd, ciekawość?
- Najwyżej notowana jest daleka Północ. Hengfors, Kovir, Poviss. Raz, że to faktycznie daleko, dwa, kraje te są neutralne i mają z Nilfgaardem dobre stosunki.

Czas pogardy

– Pojedziemy lewym brzegiem. Do Hengfors tędy droga dłuższa, ale jak mus, to mus.
– Do Hengfors? – zdziwił się bard – To ty Geralt, nie za Niedamirem jedziesz?

Miecz przeznaczenia

Ciekawostki i inne informacje Edytuj

  • Brak,

Więcej w Fandom

Losowa wiki