Fandom

Wiedźmińska Wiki

Henryk von Schwelborn

3796stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Henryk von Schwelborn – rycerz zakonny, na którego natknęła się Ciri podczas podróży między światami. Miał za zadanie dostarczyć listy od człuchowskiego komtura do wielkiego mistrza zakonu, przebywającego w Malborku. Jego eskortą dowodził Hasso Planck. Gdy ujrzał Ciri, wziął ją za pogańską zjawę i zaatakował. Dziewczyna zniknęła nim się zbliżył.

Dane z książek SapkowskiegoEdytuj

Podróż z Człuchowa do Malborka może w pewnych warunkach, jak wiadomo, zająć nawet pięć dni. A że listy człuchowskiego komtura do Winrycha van Kniprode, wielkiego mistrza zakonu, musiały bezwzględnie dotrzeć do adresata nie później niż w dniu Zielonych Świątek, rycerz Henryk von Schwelborn nie zwlekał i wyruszył nazajutrz po niedzieli Exaudi Domine, by móc podróżować spokojnie i bez żadnego ryzyka spóźnienia. (...) Wiele się owo podejście rycerza podobało jego eskorcie, którą stanowiła szóstka strzelców konnych, dowodzonych przez Hasso Plancka, syna piekarza z Kolonii. Kusznicy i Planck przyzwyczajeni byli raczej do takich pasowanych panów, którzy klnęli, wrzeszczeli, popędzali i kazali cwałować na złamanie karku, a później, gdy i tak nie dotarli na czas, całą winę zwalali na biednych knechtów, łżąc w sposób niegodny rycerza, w dodatku rycerza zakonnego.
Pani Jeziora

Rycerz Henryk nie przyniósł tego dnia wstydu swym walecznym antenatom, von Schwelbornom, w tym i Dytrykowi von Schwelborn, który dzielnie bił się pod Damiettą i jako jeden z nielicznych nie uciekł, gdy Saraceni wyczarowali i wypuścili na krzyżowców czarnego demona. Uderzywszy konia ostrogami i wspomniawszy nieulękłego przodka, Henryk von Schwelborn runął na zjawę wśród bryzgających spod kopyt szczeżui.
Pani Jeziora

Moi bliscy mnie potrzebują, przecież wiesz. A my najpierw wpadamy nad jakiejś jezioro i na jakiegoś śmiesznego prostaka w ubraniu w kratkę, potem na gromadę brudnych i ryczących kudłaczy z maczugami, wreszcie zaś na furiata z czarnym krzyżem na płaszczu. Nie te czasy, nie te miejsca!
Pani Jeziora

CiekawostkiEdytuj

  • Henryk von Schwelborn to postać historyczna. Był członkiem zakonu krzyżackiego.
  • Brał udział w bitwie pod Grunwaldem. Według Jana Długosza był właścicielem mieczy, które wysłano przed bitwą Władysławowi Jagielle.

Więcej w Fandom

Losowa wiki