FANDOM

People Herald

Herold – postac z gry komputerowej "Wiedźmin" (jeden z tzw. commonerów), osobnik pełniący rolę krzykacza miejskiego, urzędnik ogłaszający w imieniu władcy ważne wydarzenia lub zarządzenia.

Rola w grze Edytuj

Spaceruje w okolicach targowiska w Wyzimie Klasztornej, gorliwie wykonując swoje obowiązki, tj. informując głośno mieszkańców o bieżących wydarzeniach rozgrywających się na terenie Temerii. Pojawia się tylko w rozdziale II i III. Jest oznaczony statusem neutralnym, toteż Geralt może go zabic, jeśli będzie miał na to ochotę (w godzinach rannych lub późnych, kiedy Wyzima Klasztorna zyska status miejsca niebezpiecznego), jednak szybko zastąpi go nowy herold (jest to spowodowane działaniem pliku "spawn phase"). Nie odgrywa roli w żadnym z zadań ani w fabule gry, ale można go wypytac o kilka intrygujących rzeczy mających miejsce w Wyzimie. Od herolda można usłyszec następujące wiadomości:

  • Niebezpieczeństwo w lesie na bagnach: Ofiary na bagnach! Bagna pełne potworów są i nieludzi. Nie dziwota tedy, że ludziska giną.
  • Profilaktyka: Ochroń się przed zarazą! Zaleca się nozdrza wraz z jamą ustną chustą lnianą zasłaniać. Szmato se mordopysk owińcie, może was choróbsko nie dopadnie!
  • Różności: Kolejna ofiara nocnego łowcy! Trakt kupiecki zamknięty! Żywy kurczak - 3 oreny, tylko u kupca Leuvardena! (Gdy Geralt spyta o nocnego łowcę, herold natychmiast zmieni temat, nawołując o trakcie kupieckim i kurczaku u zamożnego kupca Declana Leuvardena.
  • Względy bezpieczeństwa: W trosce o bezpieczeństwo poddanych zaleca się nocą z domu nie wychodzić i drzwi solidnie ryglować. Bestyja jakowaś tajemnicza na ludzi poluje, poza tym utopce z rzeki wyłażą. Miłościwie panujący nam król Foltest wraz z radą miejską zalecają zapasy gromadzić tudzież jadło racjonować. Uczciwym mieszczanom nic nie grozi.
  • Antyterroryzm: Wiewiórki na szubienicę! Każdy, kto pomaga, handluje, leczy psich synów lub inaczej zdradza Królestwo, katu oddany będzie, by na szubienicy żywota podłego dokonać.
  • Catriona: Stan kwarantanny! Znaczy to tyle, że nie przeleziesz przez Bramę Zamkową i Kupiecką, a jeśli zostaniesz zarażony, to wylądujesz w szpitalu lub w razie pecha na cmentarzu.

Ciekawostki Edytuj

  • Głosu użyczył mu Leszek Zduń.
  • Heroldem nazwany został również jeden ze służących (ochroniarzy?), który stoi pod ścianą na przyjęciu Declana Leuvaardena w rozdziale III. Cały czas ogłasza "Witamy na przyjęciu u Leuvaardena!", więc nazwa herold niezbyt do niego pasuje.
  • Nie pojawia się w przygodach "Efekt Uboczny" i "Wiedźminkołaj", których akcja ma miejsce w Wyzimie Klasztornej.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki