FANDOM

Hierarcha Novigradu - duchowy przywódca kultu Wiecznego Ognia cieszący się szacunkiem wśród królów Północy. Rezyduje w Wolnym Mieście Novigradzie. W czasie sagi urząd ten pełni sędziwy człowiek Cyrus Engelkind Hemmelfart o poglądach rasistowskich, który z racji wieku, urzędu i powszechnego poszanowania został przewodniczącym obrad w Cintrze. W Sezonie burz pojawia się wzmianka, że jest wybierany przez kolegium elektorów.

Nie wiele wiadomo o samym urzędzie hierarchy, który zapewne jest metaforą urzędu papieża.

Dane z książek SapkowskiegoEdytuj

- Proszę - skinął drżącą dłonią Cyrus Engelkind Hemmelfart, hierarcha Novigradu, z racji wieku, urzędu i powszechnego szacunku per acclamationem zaakceptowany jako przewodniczący obrad. - Proszę zajmować miejsca.

Pani Jeziora

Co to za zbieranina jakaś, co to za szajki, myślał hierarcha Hemmelfart, drżącą ręką błogosławiąc defiladę. Komu tu się wiwatuje?

Pani Jeziora

- A cóż takiego - podjęła, gdy milczał - chciałbyś zobaczyć? Lub wywieszczyć? Jak długo będziesz żył? Kiedy i jak umrzesz? Który koń wygra Wielką Tretogorską? Kogo kolegium elektorów wybierze na hierarchę Novigradu? Z kim teraz jest Yennefer?

Sezon burz