Fandom

Wiedźmińska Wiki

Hindar

3741stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Hindar - święty gaj na wyspie Hindarsfjall. Święty gaj, będący również miejscem kultu, otacza świątynię Wielkiej Matki Modron Freyji . Gmach świątyni porasta niczym nie ograniczona roślinność, przez co, gaj rozprzestrzenił się nie tylko w koło świątyni ale nawet na jej dachu. Stąd mieszkańczy Wysp Skellige brali świętą jemiołę służacą im do różnego rodzaju dekoracji.

Fiord zasłonił ich nieco od wiatru, żagiel załopotał.
– Dmijcie w róg – rozkazał załodze Crach. – Przybijamy do brzegu, trzeba dać znać świątobliwym paniom, że przybywamy w gości.
Położony na szczycie długich kamiennych schodów gmach wyglądał jak gigantyczny jeż – tak obrośnięty był mchem, bluszczem i krzakami. Na jego dachu, jak zauważyła Yennefer, rosły nie tylko krzaki, ale nawet małe drzewka.
– Oto i świątynia – potwierdzi! Crach. – Gaj, który ją otacza, zwie się Hindar i też jest miejscem kultu. To stąd bierze się świętą jemiole, a na Skellige, jak wiesz, jemiołą przybiera się i dekoruje wszystko, od kołyski noworodka po mogiłę... (...)
Weszli do środka, do wnętrza rozświetlanego słupami światła bijącymi z wysoko umieszczonych witraży. Jeden z takich słupów oświetlał ołtarz. (...) Nad skromnym marmurowym ołtarzem, nad figurkami kotów i sokołów, nad kamienną misą wotywnych darów, górowała statua Modron Freyji, Wielkiej Matki, w jej typowym aspekcie maternalnym - kobiety w luźnych szatach zdradzających przesadnie podkreśloną przez rzeźbiarza ciążę. Z pochyloną głową i zakrytymi chustą rysami twarzy. Nad złożonymi na piersi dłońmi bogini widoczny był brylant, element złotego naszyjnika. Brylant był lekko błękitny w zabarwieniu. Najczystszej wody. Duży.

Wieża Jaskółki

Więcej w Fandom

Losowa wiki