Fandom

Wiedźmińska Wiki

Historia najnowsza

3739stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Udostępnij

Historia najnowsza Historia najnowsza
Anonim

"Na niczym spełzł koncept marszałka Coehoorna, albowiem jego flankowy zagon zatrzymała bohaterska piechota Wyzimy pod wojewodą Broniborem, krwawo swoją odwagę okupując. A w czasie, gdy wyzimczycy odpór dawali, na skrzydle lewym poszedł Nilfgaard w rozsypkę - jedni pierzchać poczęli, inni wojowie, zewsząd otoczeni, w niewielkich gromadach bronić sie próbowali. To samo wnet stało sie na skrzydle prawym, gdzie zawziętość krasnoludów i kondotierów w końcu nad impetem Nilfgaardu przemogła. Na całym froncie jeden wielki krzyk tryumfu sie podniósł, a w serca królewskich rycerzy wstąpił nowy duch. W Nilfgaardczykach zaś duch upadł, ręce ich pomdlały, a nasi łuszczyc zaczęli wrogów jak groch, aż echo Szlo.

I pojął marszalek polny Menno Coehoorn, ze batalia przegrana, zobaczył, jak giną i w rozsypkę idą wokół niego brygady. I natenczas przybiegali ku niemu oficerowie, a rycerze konia podali świeżego, wołając, by uchodził i ratował życie. Ale nieustraszone bilo serce w piersi nilfgaardzkiego marszałka. „Nie godzi sie", zawołał, odpychając wyciągane ku niemu wodze. „Nie godzi sie, bym miał jak tchórz umykać z pola, na którym pod moja komenda tylu dobrych mężów padło za cesarza".

Dzieło koncentruje się na wojnie z Nilfgaardem, opisuje przyczyny i skutki konfliktu.

Dziennik Edytuj

Głosariusz: Historia Temerii

Cena Edytuj

 Kupno Sprzedaż 
40 złoty  8 złoty 

Lokacje Edytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki