FANDOM

Hjalmar an Craite zwany Krzywogębym – syn jarla Cracha an Craite, oraz brat Cerys an Craite. Jest jednym z kandydatów do korony Wysp Skellige.

W młodości zakochany ze wzajemnością w Ciri. Był najlepszy w skoku łososia, a pokonała go jedynie Ciri. Musiał więc przeskoczyć przez jeszcze większy rząd kamieni, jednak nie udało się, wskutek czego odniósł wiele blizn i został nazwany Krzywogębym. Walczył z Nilfgaardczykami podczas inwazji na Cintrę. Brał też udział w bitwie o Wzgórze Sodden.

Wiedźmin 3 Dziki Gon Edytuj

Polowanie na Olbrzyma z Undvik Edytuj

Kiedy z tym światem pożegnał się stary król Bran, stało się konieczne wybranie nowego króla. Jako że ojciec Hjalmara, Crach, nie zamierzał ubiegać się o koronę osobiście, postanowił, że jego syn i dziedzic wystartuje w wyścigu o koronę. Hjalmar postanowił dokonać czynu godnego króla, czyli ruszyć na wyprawę, aby zabić Lodowego Giganta, który zaatakował i wybił klan Tordarroch na wyspie Undvik. Hjalmar, zebrawszy drużynę w Nowym Porcie, ruszył na polowanie, jako że nie mógł być obecny w czasie pogrzebu króla i na stypie, podczas której wyłoniono kandydatów do korony, jego ojciec w jego imieniu wystąpił o koronę Skellige.

Geralt popłynął na Undvik, żeby wspomóc Hjalmara w jego wyprawie na prośbę Cracha. Razem z Geraltem Hjalmar zabił lodowego giganta, ale wyprawa zakończyła się śmiercią większości drużyny Hjalmara. W zależności od wyborów gracza przeżyć mogą Folan i Vigi Pomyleniec.

Masakra w Kaer Trolde Edytuj

Hjalmar po zakończeniu wyprawy na Undvik powrócił do Kaer Trolde. Tam podczas biesiady bił się z vildkaarlami. Na skutek spisku Birny vildkaarlowie zamienili się w niedźwiedzie, wskutek czego doszło do masakry większości biesiadników. Geralt pomógł w zabiciu niedźwiedzi. Z pretendentów do korony Skellige ostali się tylko Hjalmar, Cerys i Svanrige.

Klan An Craite został oskarżony o zaaranżowanie tej masakry. Hjalmar chciał oczyścić swój klan z zarzutów, więc poszedł tropem vildkaarlów. Poprosił Geralta o pomoc. Razem dotarli do kryjówki sekty czczącej Svalbloda. Zabili całą sektę i znaleźli list, w który posłużył jako dowód na to, że vildkaarlowie są winni masakry, ale nie znaleziono wskazówek, na czyje zlecenie działali.

Ciekawostki Edytuj

  • Jego przydomek Krzywogęby może być nawiązaniem do przydomku polskiego władcy - Bolesława Krzywoustego.
  • W wieku piętnastu lat "zaręczył się" z Ciri.

Galeria Edytuj