Fandom

Wiedźmińska Wiki

Hjalmar Krzywogęby

3733strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Hjalmar an Craite zwany Krzywogębym - syn jarla Cracha an Craite, oraz brat Cerys an Craite. Jest jednym z kandydatów do korony Wysp Skellige.

W młodości zakochany ze wzajemnością w Ciri. Był najlepszy w "skoku łososia", a pokonała go jedynie Ciri. Musiał więc przeskoczyć przez jeszcze większy rząd kamieni, jednak nie udało się, wskutek czego odniósł wiele blizn i został nazwany "Krzywogębym". Walczył z Nilfgaardczykami podczas inwazji „Czarnych" na Cintrę. Brał też udział w bitwie o Wzgórze Sodden.

Wiedźmin 3 Dziki Gon Edytuj

Polowanie na Olbrzyma z Undvik Edytuj

Kiedy z tym światem pożegnał się stary król Bran, stało się konieczne wybranie nowego króla. Jako że ojciec Hjalmara, Crach nie zamierzał ubiegać się o koronę osobiście postanowił że jego syn i dziedzic wystartuje w wyścigu o koronę. Hjalmar postanawiają dokonać czynu godnego króla postanawia ruszyć na wyprawę aby zabić Lodowego Giganta, który zaatakował i wybił klan Tordaroch na wyspie Undvik. Hjalmar zebrawszy drużynę w Nowym Porcie ruszył na polowanie, jako że nie mógłby obecny w czasie pogrzebu króla i na sypie w której wyłoniono kandydatów do korony, jego ojciec w jego imieniu wystąpił o koronę Skelligę.

– (...) Aha, byłbym zapomniał. W załodze "Tamary" będzie też mój syn, Hjalmar Krzywogęby.
– Twój syn? Ile ma lat?
– Dziewiętnaście.
– Wcześnie zaczynałeś.

Wieża Jaskółki

Gniew i zakazy Calanthe nie trwały dłużej niż pół roku, potem Ciri znowu zaczęła spędzać tu lata i zimy... Na łyżwach jeździła jak czart, ale żeby skakać „łososiem” w zawody z chłopakami? I wyzywać Hjalmara? W głowie się nie mieściło! – Skoczyła – domyśliła się czarodziejka. – Skoczyła. Skoczyło to małe cintryjskie półdiablę. Prawdziwe Lwiątko z krwi Lwicy. A Hjalmar, by nie narazić się na pośmiewisko, musiał zaryzykować skok przez jeszcze dłuższy rząd kamieni. Zaryzykował. Złamał nogę, złamał rękę, złamał cztery żebra i rozwalił twarz. Do końca życia zostanie mu blizna. Hjalmar Krzywogęby! I jego słynna narzeczona! He, he!
Wieża Jaskółki

– Potem przyszło lato, potem jesień i już cała nilfgaardzka potencja waliła na Cintrę od południowej ściany, przez Schody Marnadalskie. A Hjalmar znalazł inną okazję, by stać się mężczyzną. W Mamadalu, pod Cintrą, potem pod Sodden stawał mężnie przeciw Czarnym. Potem też, gdy chodziły drakkary na nilfgaardzkie wybrzeża, Hjalmar z mieczem w dłoni mścił niby-narzeczoną, o której wówczas sądzono, że nie żyje. (..) No, a teraz, gdy Hjalmar dowiedział się o możliwej wyprawie ratunkowej, zgłosił się na ochotnika.
Wieża Jaskółki

Ciekawostki Edytuj

  • Jego przydomek Krzywogęby może być nawiązaniem do przydomku polskiego władcy - Bolesława Krzywoustego.

Galeria Edytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki