FANDOM

Hjalmar an Craite zwany Krzywogębym – syn jarla Cracha an Craite, oraz brat Cerys an Craite. Jest jednym z kandydatów do korony Wysp Skellige.

W młodości zakochany ze wzajemnością w Ciri. Był najlepszy w skoku łososia, a pokonała go jedynie Ciri. Musiał więc przeskoczyć przez jeszcze większy rząd kamieni, jednak nie udało się, wskutek czego odniósł wiele blizn i został nazwany Krzywogębym. Walczył z Nilfgaardczykami podczas inwazji na Cintrę. Brał też udział w bitwie o Wzgórze Sodden.

Wiedźmin 3 Dziki Gon

Polowanie na Olbrzyma z Undvik

Kiedy z tym światem pożegnał się stary król Bran, stało się konieczne wybranie nowego króla. Jako że ojciec Hjalmara, Crach nie zamierzał ubiegać się o koronę osobiście postanowił że jego syn i dziedzic wystartuje w wyścigu o koronę. Hjalmar postanawia dokonać czynu godnego króla, postanawia ruszyć na wyprawę aby zabić Lodowego Giganta, który zaatakował i wybił klan Tordarroch na wyspie Undvik. Hjalmar zebrawszy drużynę w Nowym Porcie ruszył na polowanie, jako że nie mógł być obecny w czasie pogrzebu króla i na sypie w której wyłoniono kandydatów do korony, jego ojciec w jego imieniu wystąpił o koronę Skellige.

Ciekawostki

  • Jego przydomek Krzywogęby może być nawiązaniem do przydomku polskiego władcy - Bolesława Krzywoustego.

Galeria

Władcy Skellige Hrb unof Skellige

Herb Skellige W3 Herb Skellige Czech

Bran TuirseachEist Tuirseach

Hjalmar an Craite/Svanrige Tuirseach/Cerys an Craite (Zależnie od wyborów gracza)

Królowe
Calanthe Fiona RiannonBirna Tuirseach
Jarlowie Skellige
Eist TuirseachCrach an Craite
Inni członkowie dynastii Skelligijskiej
Hjalmar an CraiteCirilla Fiona Elen RiannonSvanrige TuirseachCerys an Craite