FANDOM

Propozycja herbu Hołopola
herb nieoficjalny

Hrb unof Holopole

Hołopole - niewielki kraj na północy wciśnięty klinem między Malleore, Creyden, Kaedwen i Caingorn. Naturalna granicę hołopolskiej polis stanowiły: od wschodu Góry Pustulskie, od północy rzeka Toina, a od południa rzeka Braa. Stolicą jest wolne miasto Hołopole. W mieście tym znajdowała się świątynia Kreve. Hołopole teoretycznie było niezależnym kraikiem, ale de facto władza nad nim przechodziła z rąk do rąk (królowie Caingorn, władcy Koviru).

Dane z książek Sapkowskiego: Edytuj

- Jaki glejt? Co to, mór? A może wojna? Z czyjego rozkazu drogę blokujecie?
- Króla Niedamira, pana na Caingorn - strażnik przesunął patyk w przeciwległy kącik ust i wskazał na chorągiew. - Bez glejtu w góry nie lza.
- Idiotyzm jakiś - rzekł Geralt zmęczonym głosem. -To przecież nie Caingorn, ale Hołopolska Dziedzina. To Hołopole, nie Caingorn ściąga myto z mostów na Braa. Co ma do tego Niedamir?

Miecz przeznaczenia

- Królu Niedamirze i wy, rycerze! - zaryczał rykiem brzmiącym jak mosiężna trąba. - Jestem smok Villentre-tenmerth! Jak widzę, nie ze wszystkim zatrzymała was lawina, którą to ja, nie chwalący się, spuściłem wam na głowy. Dotarliście aż tutaj. Jak wiecie, z doliny tej są tylko trzy wyjścia. Na wschód, ku Hołopolu, i na zachód, ku Caingorn.
Miecz przeznaczenia

Od strony wschodniego wąwozu widać było wielką chmurę kurzu, rychło też dobiegły ich krzyki, turkot i tętent. Smok wyciągnął szyję, popatrując.
Na równinę wtoczyły się trzy wielkie wozy, wypełnione zbrojnym ludem. Rozdzielając się zaczęły okrążać smoka.
- To... psiakrew, to milicja i cechy z Hołopola! - zawołał Jaskier. - Obeszli źródła Braa! Tak, to oni! Patrzcie, to Kozojed, tam, na czele!

Miecz przeznaczenia

Więcej z Fandomu

Losowa wiki