Fandom

Wiedźmińska Wiki

Houvenaghel

3902strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Dominik Bombastus Houvenaghel - człowiek, "biznesmen", właściciel Claremont w Ebbing. Znany z prowadzenia różnych pokątnych interesów tudzież niejasnych sposobów przejmowań ziem podbitych przez Cesarstwo. Należał do niego amfiteatr, na którym zmuszono do walki Ciri. Doradca cesarza Jana Calveita mianowany na to stanowisko w 1301 roku najprawdopodobniej za pomoc w zdobyciu tronu przez cesarza Jana. Zmarł w 1301 roku.

Dane z książek SapkowskiegoEdytuj

Houvenaghel Dominik Bombastus, * 1239, zbogacił się w Ebbing prowadzonym na ogromną skalę handlem i osiadł w Nilfgaardzie; szanowany od poprzednich cesarzów, mianowany został za rządów imperatora Jana Calveita burgrabią i żupnikiem venendalskim, a w nagrodę położonych zasług miał sobie nadan starostwo neweugeńskie. Wierny doradca cesarza, posiadał H. jego względy i brał udział w wielu sprawach publicznych. + 1301. Jeszcze w Ebbing prowadził H. szeroką działalność charytatywną, wspierał potrzebujących i niemajętnych, zakładał sierocińce, szpitale i ochronki, łożył na nie niemałe summy. Wielki miłośnik sztuk pięknych i sportu, ufundował w stolicy teatr komiczny i stadion, oba jego imię noszące. Uchodzi za przysłowiowy wzór prawości, uczciwości i zacności kupieckiej.
Encyclopaedia Maxima Mundi

Wieża Jaskółki

W tęczy kolorów, rzucanej przez witraż, na tle myśliwskiej tapiserii, stał mężczyzna o imponującej tuszy, ubrany w kapiący od złota kaftan i obszywaną wyporkami delię. Choć w sile wieku męskiego, był mocno łysy, a policzki zwisały mu jak u olbrzymiego buldoga.
Wieża Jaskółki

– (...) Po formalnej inkluzji Ebbing do Cesarstwa, gdy rozdawano nadziały. I później, gdy wszedł w życie Akt o Ogradzaniu. Tym sposobem Claremont, to urocze miasteczko, stoi na mojej ziemi, a więc należy do mnie. Cały ten teren należy do mnie. Aż tam, hen, po zasnuty siwą mgiełką horyzont. Wszystko to jest moje. Całe sto pięćdziesiąt łanów. Łanów cesarskich, nie kmiecych. To daje sześćset trzydzieści włók. Czyli osiemnaście tysięcy dziewięćset mórg.
Wieża Jaskółki

Wysiłki strażaków i ratowników pozwoliły ocalić połowę spichlerza i jakąś ćwierć browaru. (...)
Houvenaghel siedział w błocie i popiele, w osmolonej szlafmycy i delii z wyporków. Siedział i żałośnie płakał, kwilił jak dziecko.
Należące do niego teatr, browar i spichlerz były, ma się rozumieć, ubezpieczone. Problem polegał na tym, że towarzystwo ubezpieczeniowe też było własnością Houvenaghela.

Pani Jeziora

Więcej z Fandomu

Losowa wiki