Fandom

Wiedźmińska Wiki

Hrabia Crespi

3738stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Vladimir Crespi - hrabia z księstwa Toussaint. Za młodu był błędnym rycerzem i tworzył drużynę rycerską wraz z hrabią de la Croix, Ramonem du Lac i Miltonem de Peyrac-Peyran. Wtedy otrzymał misję od książęcej pary, aby wywieźć Sylvię Annę, u której podejrzewano Przekleństwo Czarnego Słońca, poza granice księstwa. Zadanie wykonał i zabrał księżniczkę do Caed Dhu, gdzie zostawił ją na mrozie w podartej koronkowej sukni i bez żadnych pieniędzy licząc, że wkrótce umrze. Podczas podróży bił Syannę nahajem do nieprzytomności przy każdej próbie ucieczki.

W przeszłości wygrał wiele turniejów, co przyniosło mu sławę. Następnie zaprzestał rycerskiego rzemiosła i zajął się produkcją wina. Nie był lubiany przez konkurencję, gdyż uchodził za bezwzględnego i często oszukiwał.

Wiedźmin 3: Krew i Wino Edytuj

Jakiś czas przed przybyciem Geralta do księstwa hrabia został zamordowany przez Dettlaffa. Świadkowie zeznali, że Crespi siedział z nimi przy stole, a potem nagle zniknął. Wkrótce odnaleziono jego ciało oparte na klęczkach o miejski pręgierz z mieczem zawieszonym na szyi.

Był pierwszą ofiarą Bestii z Toussaint, a jego śmierć miała być zaprzeczeniem jednej z pięciu cnót rycerskich - honoru.

Hrabia był także właścicielem jednego największych majątków księstwa - Belgaardu. Po jego śmierci Matylda, właścicielka winnicy Vermentino, oraz Liam, właściciel winnicy Coronata, walczą o przejęcie jego terenów. Urzędnik ma przykazane, aby sprzedać Belgaard w dobre ręce, więc dwójka właścicieli prosi Geralta o rozwiązanie problemów ich plantacji w celu udowodnienia dobrej sytuacji konkretnego włościanina. Matylda i Liam oskarżają się nawzajem o sabotowanie swojej pozycji. Wiedźmin ma możliwość zadecydować któremu z nich pomóc w wykupie Belgaardu. Jednakże istnieje też opcja, aby pomóc w obu majątkach i przeprowadzić śledztwo w sprawie szkodników. W wyniku dochodzenia Geralt ustalił, że archespory niszczące uprawy faktycznie zostały przez kogoś podrzucone. Sprawcą okazuje się nieżyjący już hrabia Crespi, który z obawy przed rosnącymi wpływami Coronaty i Vermentino zaczął hodować zabójcze rośliny, a ich sadzonki transportował do wrogich sobie majątków. Jeżeli Geralt wyjawi przed Matyldą, Liamem i urzędnikiem prawdę o hrabim Crespi, Belgaard zostaje przekazany pod wspólny zarząd dwójki plantatorów, którzy od tej pory stają się nie tylko partnerami w interesach, ale także w życiu prywatnym.

Jeżeli Geralt najpierw poinformuje urzędnika o rozwiązaniu problemów Coronaty lub Vermentino, dojdzie do wykupu Belgaardu. Wiedźmin może wprawdzie kontynuować śledztwo w sprawie sabotowania winnic, lecz ludzie hrabiego zdążą już sprzątnąć magazyn i zabrać sadzonki szkodników. Tożsamość hrabiego jako organizatora spisku nigdy nie wyjdzie na jaw.

Więcej w Fandom

Losowa wiki