Fandom

Wiedźmińska Wiki

Hrabia de la Croix

3732strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Louis de la Croix – hrabia z księstwa Toussaint. Za młodu był błędnym rycerzem i tworzył drużynę rycerską wraz z hrabią Crespi, Ramonem du Lac i Miltonem de Peyrac-Peyran. Wtedy otrzymał misję od książęcej pary, aby wywieźć Sylvię Annę, u której podejrzewano Przekleństwo Czarnego Słońca, poza granice księstwa. Zadanie wykonał i zabrał księżniczkę do Caed Dhu, gdzie zostawił ją na mrozie w podartej koronkowej sukni i bez żadnych pieniędzy licząc, że wkrótce umrze. Bezgranicznie wspierał swoich przyjaciół, lecz dla wrogów nie miał litości.

Uważał, że nowe czasy i obyczaje wymagają od rycerzy zmiany postawy wobec życia, a przedsiębiorczość powinna stać się szóstą cnotą rycerską. Sam zrezygnował z bycia rycerzem na rzecz handlu zbożem, na którym dorobił się fortuny. Palmerin złośliwie przezywał go nawet "de la Liczykrupa".

Wiedźmin 3: Krew i Wino Edytuj

Już jako handlarz u pucybuta w Beauclair poznał Dettlaffa, z którym szybko się zaprzyjaźnił. Pewnego dnia udał się wraz z nim obejrzeć zakupiony stary młyn. Podczas oględzin budynku Dettlaff zabił hrabiego przebijając mu serce, a następnie ćwiartując jego ciało i wrzucając kawałki do rzeki. W usta wsadził mu mieszek z nilfgaardzkimi monetami z różnych prowincji. Z rozpaczy po zabójstwie przyjaciela Dettlaff odciął sobie rękę, którą dokonał morderstwa i wrzucił ją do rzeki.

Szczątki hrabiego zauważył właściciel karczmy "Kuroliszek" i wezwał strażników, którzy wyłowili je, załadowali na wóz i zabrali do posiadłości Corvo Bianco przerobionej tymczasowo na kostnicę. Geralt wraz z Miltonem zbadali płyciznę i sieci, gdzie odnaleziono zwłoki i zauważyli chustkę z monogramem, dzięki któremu zidentyfikowano zwłoki.

Był trzecią ofiarą Bestii z Toussaint, a jego śmierć miała symbolizować zaprzeczenie jednej z pięciu cnót rycerskich - hojności.

Ciekawostki: Edytuj

  • Jego inicjały d.l.C. znalezione na chustce tworzą akronim od downloadable content, czyli popularne DLC. Dodatek Wiedźmin 3: Krew i Wino jest właśnie DLC.

Więcej w Fandom

Losowa wiki