Fandom

Wiedźmińska Wiki

Ida Emean

3896stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze3 Udostępnij

Ida Emean aep Sivney [wymowa: ida eman ep siwnej] - Aen Saevherne z Gór SinychElfka była najbardziej tajemniczą  członkinią Loży i, choć w pełni popierała jej powstanie, niewiele znaczącą.

Zdolności magiczneEdytuj

Jako Wiedząca, Ida niewątpliwie była potężną i mądrą czarodziejką. Posiadała zdolności prorocze oraz wiedzę o Genie Lary. Ukrycie się pod czarem niewidzialności i nagłe zmaterializowanie się nie stanowiło dla niej najmniejszego wysiłku.

WyglądEdytuj

Ida miała cynobroworude włosy. Oczy chętnie podkreślała mocnym makijażem. Często ubierała powiewną suknię w kolorze żonkili. Jedyną biżuterią jaką zakładała, były perły, korale oraz bursztyny. Nigdy nie nosiła ani uncji kruszcu, ani karata kamieni.

Ida Emean aep Siyney, elfia czarodziejka, wolna Aen Seidhe z Gór Sinych, podczas audiencji skryta pod czarem niewidzialności, zmaterializowała się w kącie biblioteki, poprawiła suknię i cynobroworude włosy. Oceloty zareagowały jedynie nieco szerszym otwarciem oczu. Jak wszystkie koty, widziały niewidzialne, nie można było ich oszukać tak prostym zaklęciem.
Chrzest ognia

- Mało o nich wiem - uśmiechnęła się lekko Francesca. - Ale gdy tylko je zobaczę, będę wiedziała więcej. Gdy tylko zobaczę, w co i jak są ubrane.
Ida Emean zmrużyła wymalowane powieki, ale powstrzymała się z zadaniem pytania.

Chrzest ognia

Rudowłosa i wielkooka Ida Emean wzbudziła wyraźne zainteresowanie wszystkich, nie wyłączając obu magiczek z Nilfgaardu. Wolne elfy z Gór Sinych nie utrzymywały żadnych stosunków nie tylko z ludźmi, ale nawet z żyjącymi bliżej ludzi pobratymcami. A nieliczni wśród wolnych elfów Aen Saevherne - Wiedzący, byli bliską legendzie enigmą. Mało kto, nawet wśród elfów, mógł pochwalić się bliższym kontaktem z Aen Saevheme. Ida wyróżniała się w grupie nie tylko kolorem włosów. W jej biżuterii nie było ani uncji kruszcu, ani karata kamienia - nosiła wyłącznie perły, korale i bursztyny.
Chrzest ognia

Jakim sposobem Yennefer zniknęła z Thanedd, dlaczego pojawiła się nagle tu, w Montecalvo, w towarzystwie Franceski. Kim jest i jaką rolę gra Ida Emean, elfka, Aen Saeyheme z Gór Sinych.
Chrzest ognia

W grze Wiedźmin 3: Dziki Gon Edytuj

Ida W3.png

Ida w Wiedźmin 3 widziana przez megaskop

W trzeciej części gry Yennefer i Geralt kontaktują się z Idą przez megaskop, szukając u niej pomocy w odczarowaniu Umy. Wiedząca udziela im rad w tej kwestii i opowiada o klątwie rzuconej na rzeczoną istotę. W późniejszym etapie rozgrywki jest brana pod uwagę jako członkini nowej Loży, ale odmawia brania w udziału w tym przedsięwzięciu. Pojawia się również na karcie z talii Scoia'tael do gwinta.

CiekawostkiEdytuj

  • W przyszłości wygląd Idy jest nieznany, z racji tego, ze nie ma żadnego jej autentycznego obrazu.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki