Fandom

Wiedźmińska Wiki

Ihuarraquax

3796stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Jednorozec.jpg

Ihuarraquax na okładce drugiego wydania Czasu pogardy

Ihuarraquax - zwany przez Ciri Konikiem. Jednorożec o białej maści, który wraz z Ciri wędrował przez pustynię Korath, gdzie znalazł się, prawdopodobnie niechcący, przenosząc się w czasoprzestrzeni. Ciri uzdrowiła go z jadowitej rany zadanej przez piaskowego potwora. W zamian Ihuarraquax ochronił ją przed innymi jednorożcami i pomógł uciec ze świata Aen Elle. Jednorożec pojawił się ponownie po pogromie w Rivii. Pomógł Ciri uratować Geralta.

Istocie należy odebrać istnienie. Nie można pozwolić, by istniała. Istota jest groźna.Potwierdzenie. Przeczenie. Istota nie przywołała Mocy dla siebie. Uczy­niła to, by ratować Ihuarraquax. Istota współczuje. To dzięki Istocie Ihuarraquax jest znowu wśród nas.
Czas pogardy

Z drugiej strony wyłonił się jeszcze jeden jednorożec. Ten był całkowicie biały, od czubków uszu po koniec ogona. Chrapy tylko miał różowe, a oczy czarne.
Biały jednorożec zbliżył się. I powoli, powolutku złożył głowę na jej łonie. Podniecenie było tak silne, że Ciri aż jęknęła.
Wyrosłem, rozbrzmiało w jej głowie. Wyrosłem, Gwiazdooka. Wtedy, na pustyni, nie wiedziałem, jak należy się zachować. Teraz już wiem.
- Konik? - jęknęła, nadal wisząc niemal na dwóch kłujących ją rogach.
Imię moje Ihuarraquax. Pamiętasz mnie, Gwiazdooka? Pamiętasz, jak mnie leczyłaś? Ratowałaś?
Cofnął się, odwrócił. Zobaczyła ślad blizny na jego nodze. Poznała. Pamiętała.
- Konik! To ty! Ale byłeś przecież innej maści...
- Wyrosłem.

Pani Jeziora

Z mgły wyłonił się biały jednorożec, biegnąc leciutko, zwiewnie i bezszelestnie, z wdziękiem unosząc kształtną głowę. W tym akurat nie było nic niecodziennego, wszyscy znali legendy, a te zgodne były co do tego, że jednorożce biegają leciutko, zwiewnie i bezszelestnie, a głowy unoszą z sobie tylko właściwym wdziękiem. Jeśli coś było dziwne, to to, że jednorożec biegł po powierzchni jeziora, a woda nawet się nie zmarszczyła.
Pani Jeziora

GaleriaEdytuj

Forbidden forest by justanor-d8eun99.jpg

Więcej w Fandom

Losowa wiki