Fandom

Wiedźmińska Wiki

Ildiko Breckl

3736stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Ildiko Breckl – złotowłosa, dwudziestopięcioletnia kobieta. Miała duże błękitne oczy. Przez pewien czas uczęszczała do Aretuzy, jednak została z niej wydalona na trzecim roku za drobne kradzieże. Nie pałała sympatią do Koral. Król Belohun z Kerack wybrał ją sobie na nową żonę. Ildiko prawdopodobnie została mu podsunięta przez czarodziejów. Dzięki sprytowi udało jej się sprowadzić do Kerack Viraxasa i wierną mu załogę okrętu „Acherontia". Wygnanego księcia prawdopodobnie znała od dawna i darzyła szczerym uczuciem. Wręczyła również królowi Belohunowi zaklęty medalion, który po założeniu zacisnął mu się na szyi i doprowadził do zgonu. W ten sposób Viraxas przejął władzę, a Ildiko została jego żoną i królową. Jednocześnie, dzięki jej działaniom prowadzącym do zmiany króla, czarodzieje zyskali większe wpływy w Kerack.

Dane z książek SapkowskiegoEdytuj

Panna młoda rozglądała się, czasem kiwała głową pozdrawiającym ją gościom. Powiew wiatru uniósł na moment jej woalkę. Geralt zobaczył wielkie błękitne oczy. Zobaczył, jak oczy te znajdują nagle wśród tłumu Lyttę Neyd. I jak w oczach tych zapala się nienawiść.
Sezon burz

– Ildiko Breckl – powtórzyła Koral. – Tak się nazywa. Wylali ją z Aretuzy na trzecim roku. Za drobne kradzieże. Jak widzę, poradziła sobie w życiu. Czarodziejką nie została, ale za kilka godzin będzie królową. Wisienka na kremie, psiakrew. Siedemnaście lat? Stary dureń. Ildiko ma dobre dwadzieścia pięć.
Sezon burz

CiekawostkiEdytuj

  • Według Belohuna wyglądała na siedemnaście lat.
Władcy Kerack herb Kerack
OsmykBelohunViraxas
Inni członkowie dynastii kerackiej
EgmundXanderIldiko Breckl

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Ildiko Breckl

  • medalion

    5 wiadomości
    • Dlaczego miał go Sorel? Widocznie to jemu akurat zlecono nałożenie czaru. Jego późniejsza izolacja miała zapewne na celu nie ty...
    • Sama książka nie jest zła, ale te przypadkowości, umowności, niedopowiedzenia w fabule jak choćby ta z Sorelem (i nie tylko) są du...

Więcej w Fandom

Losowa wiki