FANDOM

Na twoim miejscu nie szukałbym zemsty, nawet wiedźmy czują przed nim respekt.
Janek do Ciri o Imlericie[źródło]

Imlerithelf Aen Elle, jeden z generałów Dzikiego Gonu i podwładny Eredina. Jest brutalnym i bezwzględnym wojownikiem, a poza tym hedonistą. Jak mówi Janek woda zamarzała pod kopytami jego koni.

Wiedźmin 3: Dziki Gon

Pierwszy raz Imlerith pojawia się, kiedy ściga złapaną przez Panie Lasu Ciri na Krzywuchowych Moczarach. Ponieważ dziewczyna uciekła, elf wsiadł na konia, by szukać jej dalej, ale zgubił jej trop.

Imlerith pojawia się ponownie w czasie ataku na Kaer Morhen, gdzie dowodzi wojskami Dzikiego Gonu. Vesemir rani go sztyletem, ale generał Gonu zabija go, skręcając mu kark. Podczas niekontrolowanego wybuchu mocy Ciri o mało nie umiera. Z opresji ratuje go Caranthir.

Po raz trzeci i ostatni wiedźmin spotyka go w Velen, na Łysej Górze, gdzie korzysta z gościnności Pań Lasu (przede wszystkim z dużej liczby sukkubów). Tam pojedynkuje się z Geraltem i ginie z jego ręki, uznając go wcześniej za godnego przeciwnika. Jego śmierć osłabia armię Dzikiego Gonu i stanowi bezpośrednią zemstę za śmierć Vesemira.

Ciekawostki

  • W trakcie rozmowy z Ciri po walce z Imlerithem istnieje możliwość powiedzenia, że chce się jeszcze zostać na Łysej Górze. Można wtedy podejść do ciała dowódcy Dzikiego Gonu i podnieść z niego jeden z magicznych żołędzi, o których mówią wieśniacy. Żołądź można zjeść, a gracz otrzyma dwa punkty umiejętności do rozdania. Można go też oddać wieśniakom spotkanym podczas schodzenia z Łysej Góry, ale gracz nie dostanie wtedy żadnej nagrody.

Galeria