FANDOM

Iola Pierwsza, lub po prostu Iola – kapłanka świątyni Melitele w Ellander. Czyniła ślub milczenia. Silne medium. Leczyła Geralta gdy ten przebywał u Nenneke z raną po walce ze strzygą, jak również z nim spała. Przypadkowo wpadła w trans, dotknąwszy Geralta, gdy zbierał się do opuszczenia świątyni.

Była zwykłą dziewczyną, o rudawych włosach i piegowatej skórze, oraz o modrych oczach. Podczas zbliżenia Ioli i Geralta, Wiedźminowi wydawała się być zjawą pachnącą rumiankiem, o chłodniej i zadziwiająco gładkiej skórze, o wielkich i ciemnym oczach jak u rusałki.

Zmieniła się. Nie miała już w sobie nic z rusałki, nic ze świetlistej, rumiankowej zjawy, którą była o świcie. Jej oczy były modre, nie czarne. I była piegowata - na nosie, na dekolcie, na ramionach. Piegi te były wcale wdzięczne, pasowały do jej karnacji i rudawych włosów.
Ostatnie życzenie

- Milczy, bo uczyniła taki ślub. To rodzaj wyrzeczenia, dzięki któremu... Ach, co ja ci będę tłumaczyć, i tak nie zrozumiesz, nawet nie będziesz próbował zrozumieć.
Ostatnie życzenie

Ze świątyni, spomiędzy oplecionych bluszczem kolumn, wyszła Iola (...) Dziewczyna spuściła głowę, podała mu kuferek (...) Nie wiedziała, co powiedziałaby, gdyby mogła. Nie wiedziała. I pragnęła.
Ich ręce zetknęły się.
Krew. Krew. Krew. Kości jak białe połamane patyczki (...) Obrzydliwy odgłos dartego ciała i krzyk (...).

Ostatnie życzenie

Byłam z innymi dziewczętami w Grocie, Zarzyczka pokazywała nam rośliny i zioła. Wtedy weszła Iola Pierwsza, szepnęła coś do ucha Zarzyczce. Kapłanka skrzywiła się niechętnie. A Iola Pierwsza podeszła do mnie z dziwną miną.
Krew elfów

Dawniej Ciri z trudem powstrzymywała opadanie powiek w szkółce świątynnej, a zdarzało się jej z zadrzemać podczas lekcji, uśpionej monotonnym, łagodnym głosem Nenneke, Ioli Pierwszej, Zarzyczyki lub innych kapłanek-nauczycielek.
Krew elfów

Pochodzenie imienia Iola: amerykańskie.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki