Fandom

Wiedźmińska Wiki

Iris

3733strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Iris – szabla, należąca do Olgierda von Evereca. Została dodana w jednym z dodatków do Wiedźmin 3: Dziki Gon - Serca z Kamienia.

Historia: Edytuj

Szabla ta pochodzi z dalekiego Ofiru i ma właściwości magiczne. Nie jest do końca wiadome, w jaki sposób von Everecowie weszli w posiadanie tej broni. Wiadomo tylko, że przechodziła w rodzinie Olgierda z ojca na syna.

Olgierd nazwał szable Iris na cześć swojej ukochanej, którą darzył szczerą miłością.

Jeżeli Geralt w rozprawie pomiędzy Olgierdem a Panem Lusterko weźmie stronę szlachcica to ten odda mu szable z wdzięczności, a także jako symbol początku nowego życia.

Właściwości: Edytuj

Iris jest jedną z najsilniejszych broni w całej grze. Co prawda nie posiada ona bonusów do konkretnych obrażeń, ale bazowe obrażenia, zadawane przez tę broń spokojnie to rekompensują.

Dodatkowo szabla ma unikalną zdolność. Po kilku celnych ciosach zadanych przeciwnikowi klinga zaczyna świecić się na czerwono. Oznacza to, że moc broni została naładowana. W tym momencie wykonanie silnego ataku zada przeciwnikowi dodatkowe obrażenia, a także powali przeciwnika, lub też pozbawi go tarczy. Jedyną wadą tego jest fakt, że przy tym zabiera kilka punktów życia wiedźmina. Warto też wspomnieć, iż jest to jeden z najlepiej prezentujących się mieczy w grze.

Znani właściciele Iris: Edytuj

  • Przodkowie Olgierda
  • Olgierd von Everec
  • Największy Koszmar Iris von Everec (tylko w Namalowanym Świecie)
  • Geralt (tylko jeżeli stanie po stronie Olgierda)

Ciekawostki: Edytuj

  • Szabla może zostać ulepszona u zaklinacza i naostrzona na kamieniu szlifierskim.
  • Jest jedną z najsilniejszych broni w całej grze.
  • Wygląda jak połączenie szabli husarskiej z niemieckim Kriegsmesserem (tzw.wielki nóż wojenny).

Więcej w Fandom

Losowa wiki