FANDOM

Isengrim Faoiltiarna vel Żelazny Wilkelf, jeden z bardziej doświadczonych Scoia'tael. Dowódca swojego komanda, a później elfiej brygady Vrihedd, biorącej udział w bitwie pod Brenną. Uczestniczył w przewrocie na Thanedd, gdzie dowodził Scoia'tael i miał pomóc Cahirowi w pojmaniu Ciri.

Po przewrocie kazano mu wysłać podejrzewanego o zdradę Cahira do Nilfgaardu, lecz ten został uwolniony po drodze przez Geralta, po czym padło podejrzenie, że Faoiltiarna również jest zamieszany w spisek. Vattier de Rideaux posłał Struyckena, by pojmał Isengrima, lecz mu się to nie udało i sam został pojmany przez elfa. Faoiltiarna odesłał Struyckena z powrotem do Vattiera z wyjaśnieniami.

Znany był z tego, że w celu wyciągnięcia informacji ze swoich więźniów wsadzał ich twarze wysmarowane syropem klonowym w mrowisko pełne czerwonych mrówek. Po bitwie pod Brenną, na mocy traktatu nazwanym "pokojem Cintryjskim", Faoiltiarna wraz z dowódcami Scoia'tael został wydany Nordlingom. Po wojnie został objęty amnestią, lecz pewne osoby zapłaciły za jego śmierć. Isengrim nie pozwolił się zabić i uciekł. Takiego szczęścia nie mieli brutalnie zamordowani Angus Bri Cri i Riordain, dwaj oficerowie, którzy zostali pojmani razem z Faoiltiarną. Po tych wydarzeniach Wilk wyjechał do Zerrikanii, ukrywając się pod nazwiskiem Isengrim Wolf. Na swojej drodze spotkał Dijkstrę, ukrywającego się pod imieniem "Sigi Reuven", i Boreasa Muna.

W rebelii na Thanedd zbuntowanym czarodziejom pomogło komando Wiewiórek, nimi sławny Faoiltiarna przewodził. Szukają go. Rozkaz wydano, żeby każdego schwytanego elfa na męki brać, o komando Faoiltiarny pytać.
- Kim jest ten Faoiltiarna?
- Elf, Scoia'tael. Jak mało który ludziom za skórę zalazł. Wielka cena jest za jego głowę.

Chrzest ognia

Tumblr npbys22okR1sj4caoo2 400.jpg

Karta do gwinta

Mówiono, że nie istnieją brzydkie elfy, że wszystkie są urodziwe jak jeden mąż, że takie się rodzą. Być może legendarny przywódca Wiewiórek też urodził się piękny. Ale teraz, gdy jego twarz przecinała skosem paskudna szrama, zniekształcająca czoło, brew, nos i policzek, z właściwej elfom urody nie zostało nic.
Pokiereszowany elf usiadł na leżącym obok pniu.
– Jestem Isengrim Faoiltiama – powiedział, znowu pochylając się nad jeńcem. – Od czterech lat walczę z ludźmi, od trzech lat dowodzę komandem. Pochowałem poległego w boju brata, czterech kuzynów, ponad czterdziestu towarzyszy broni. W mojej walce waszego cesarza mam za sprzymierzeńca, co wielokrotnie udowadniałem, przekazując waszym służbom informacje wywiadowcze, pomagając waszym agentom i rezydentom, likwidując wskazane przez was osoby.

Chrzest ognia

– Panie Faoiltiarna!
Dowódca brygady "Vrihedd", Isengrim Faoiltiarna, zwany Żelaznym Wilkiem, odwrócił ku marszałkowi swą straszną twarz, zniekształconą blizną biegnącą przez czoło, brew, nasadę nosa i policzek.
– Uderzajcie – wskazał buławą Menno. – W styk Temerii i Redanii. Tam.
Elf zasalutował. Zeszpecona twarz nie drgnęła mu nawet, wielkie głębokie oczy nie zmieniły wyrazu.

Pani Jeziora

Isengrim Faoiltiarna, Żelazny Wilk, najsławniejszy, legendarny już nieomal dowódca Wiewiórek, teraz pułkownik cesarski, z kamienną twarzą zdarł z rękawa i naramienników srebrne błyskawice brygady "Vrihedd", cisnął je na płyty dziedzińca. Inni oficerowie szli za jego przykładem.
Pani Jeziora

Ciekawostki Edytuj

  • Pochodzenie imienia Faoiltiarna: celtyckie
  • Twarz elfa przecina zniekształcająca ją szrama.
  • Isengrim w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon ma swoją kartę do gwinta.
  • Pierwotnie miał występować w trzeciej odsłonie gry, lecz został usunięty.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki