FANDOM

Isengrim Faoiltiarna vel Żelazny Wilkelf, jeden z bardziej doświadczonych Scoia'tael. Dowódca swojego komanda, a później elfiej brygady Vrihedd, biorącej udział w bitwie pod Brenną. Uczestniczył w przewrocie na Thanedd, gdzie dowodził Scoia'tael i miał pomóc Cahirowi w pojmaniu Ciri.

Historia Edytuj

Po przewrocie kazano mu wysłać podejrzewanego o zdradę Cahira do Nilfgaardu, lecz ten został uwolniony po drodze przez Geralta, po czym padło podejrzenie, że Faoiltiarna również jest zamieszany w spisek. Vattier de Rideaux posłał Struyckena, by pojmał Isengrima, lecz mu się to nie udało i sam został pojmany przez elfa. Faoiltiarna odesłał Struyckena z powrotem do Vattiera z wyjaśnieniami.

Znany był z tego, że w celu wyciągnięcia informacji ze swoich więźniów wsadzał ich twarze wysmarowane syropem klonowym w mrowisko pełne czerwonych mrówek. Po bitwie pod Brenną, na mocy traktatu nazwanym „pokojem Cintryjskim”, Faoiltiarna wraz z dowódcami Scoia'tael został wydany Nordlingom. Po wojnie został objęty amnestią, lecz pewne osoby zapłaciły za jego śmierć. Isengrim nie pozwolił się zabić i uciekł. Takiego szczęścia nie mieli brutalnie zamordowani Angus Bri Cri i Riordain, dwaj oficerowie, którzy zostali pojmani razem z Faoiltiarną. Po tych wydarzeniach Wilk wyjechał do Zerrikanii, ukrywając się pod nazwiskiem Isengrim Wolf. Na swojej drodze spotkał Dijkstrę, ukrywającego się pod imieniem „Sigi Reuven”, i Boreasa Muna.

Ciekawostki Edytuj

  • Pochodzenie imienia Faoiltiarna: celtyckie
  • Twarz elfa przecina zniekształcająca ją szrama.
  • Isengrim w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon ma swoją kartę do gwinta.
  • Pierwotnie miał występować w trzeciej odsłonie gry, lecz został usunięty.

Galeria Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki