Fandom

Wiedźmińska Wiki

Iskra

3742strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze2 Udostępnij

Iskra.jpg

Iskra, JustAnor

Iskra; grafika Rivia.jpg

Iskra; grafika Rivia

Iskra; grafika Anna "Anay" Przybyłowicz.jpg

Iskra; grafika Anna "Anay" Przybyłowicz

Aenyeweddien
(elf. Dziecię ognia) zwana Iskrąelfka wygnana ze swojej ojczyzny, członkini Bandy Szczurów o bujnych, ciemnych włosach. Iskra ma wielkie, błyszczące oczy w kształcie migdałów i nosi liczne ozdoby z klejnotami. Ma diamentowy kolczyk w skrzydełku nosa. Jej ubiór to wiśniowy kaftan z brokatowym wzorem. Sypia z Giselherem. Zabita wraz z pozostałymi Szczurami przez Bonharta.

Ale Szczury już wdzierały się i tamtędy – z zaplecza wyskoczyła nagle ciemnowłosa dziewczyna w bajecznie kolorowym stroju.
Czas pogardy

Ciri wzdrygnęła się, patrząc w wielkie ciemne oczy o kształcie migdałów, widząc odsłonięte w uśmiechu zęby, tak drobne, że uśmiech ten wyglądał upiornie. To nie były ludzkie oczy ani ludzkie zęby. Wielobarwna dziewczyna była elfką.
Czas pogardy

Ciri przywarła twarzą do grzywy i puściła się za nią. Tuż obok przegalopowała Iskra. Pęd rozwiewał jej piękne ciemne włosy, odsłaniając małe, szpiczasto zakończone ucho ozdobione filigranowym kolczykiem.
Czas pogardy

Tą, która nad ranem wyciągnęła strzałę i opatrzyła ranę, była Aenyeweddien.
Giselher nigdy nie dowiedział się, dlaczego elfy skazały Aenyeweddien na banicję, za jakie przewiny skazały ją na śmierć – bo dla wolnej elfki wyrokiem śmierci była sa­motność w wąskim pasie ziemi niczyjej, dzielącym Wolny Starszy Lud od ludzi. Samotna elfka musi zginąć. Jeśli nie znajdzie towarzysza.
Aenyeweddien znalazła towarzysza. Jej imię, znaczące w wolnym przekładzie „Dziecię ognia”, było dla Giselhera za skomplikowane i za poetyczne. Nazywał ją Iskrą.

Czas pogardy

Wielkooka i kolorowa Iskra, wiotka i zwiewna w tańcu, szybka i mordercza w walce, o wąskich wargach i drobnych elfich ząbkach.
Czas pogardy

Szybko wybiła obcasami takt. Bęben powtórzył, basetla i szałamaja zawtórowały. Melodię podchwyciły fujarki i gęśle, prędziutko komplikując, wyzywając Iskrę do zmiany kroku i rytmu. Elfka, kolorowa i lekka jak motyl, dopasowała się z łatwością, zapląsała. Wieśniacy zaczęli klaskać.
Czas pogardy

Była jak zwykle obwieszona klejnotami, diamentowy kolczyk miała nawet w skrzydełku nosa. Nie nosiła skóry, lecz wiśniowy kaftanik z brokatowym wzorkiem, już na tyle słynny, by być ostatnim krzykiem mody wśród złotej młodzieży z Thurn.
Wieża Jaskółki

Członkowie Szczurów Edytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki