Fandom

Wiedźmińska Wiki

Istredd

3742strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Istredd serial.jpg

Bronisław Wrocławski jako Istredd w serialu Wiedźmin

Istredd - czarodziej z Aedd Gynvael na Północy, z wyglądu miał około czterdziestu lat, o prostych i lekko szpakowatych włosach do ramion, ma kilka zmarszczek na czole oraz mądre, szare i łagodne oczy. Znał się z Yennefer od dawna. Kochał ją, nawet zaproponował jej stały związek, lecz ta nie mogła się zdecydować, gdyż darzyła Geralta silnym uczuciem. Niewiele zabrakło, by doszło do pojedynku między nim a wiedźminem o Yennefer.

- Ja tam zresztą nic nie wiem - starosta odwrócił wzrok i powiercił obcasem w ziemi. - I tyle mnie to obchodzi co łajno sobacze. Ale czarodziej Istredd, pomnijcie na to, to u nas ważna osoba. Niezastąpiona dla tego grodu, bezcenna, rzekłbym. Poważanie ma u ludzi, tutejszych i inszych też. My w jego czarodziejstwo nosów nie pchamy ani osobliwie w inne jego sprawy.
Miecz przeznaczenia

Istredd niedawno wedle południowego wału wykopał coś w ziemi i ryje teraz dookoła jak kret. I ludzi mi zagonił do wykopków. Poszedłem, pytam grzecznie (...) Co tam w tej ziemi jest? A on popatrzył na mnie jak na kapcana jakiegoś i mówi: "Historia".
Miecz przeznaczenia

Istredd nie wyglądał na więcej niż zasłużone, krzepkie czterdzieści. Miał lekko szpakowate, proste, sięgające ramion włosy i liczne, dodające powagi zmarszczki na czole, przy ustach i w kącikach powiek. Geralt nie wiedział, czy głębia i mądrość szarych, łagodnych oczu była naturalna czy wywołana czarami. Po krótkiej chwili doszedł do wniosku, że to wszystko jedno.
Miecz przeznaczenia

- Moja bliska znajomość z Yennefer - ciągnął Istredd - datuje się od dość dawna, wiedźminie. Przez długi czas była to znajomość be zobowiązań, oparta na dłuższych lub krótszych, bardziej lub mniej regularnych okresach przebywania ze sobą. Tego rodzaju niezobowiązujące partnerstwo jest powszechnie praktykowane wśród ludzi naszej profesji. Tyle że nagle przestało mi to odpowiadać. Zdecydowałem się jej złożyć propozycję zostania ze mną na stałe.
Miecz przeznaczenia

- A ja do niego mówię Val. To jego imię. Istredd to przydomek. Znam go od lat, Geralt. Jest mi bardzo bliski. Nie patrz tak na mnie. Ty też jesteś mi bliski. I w tym tkwi cały kłopot.
- Zastanawiasz się nad przyjęciem jego propozycji?
- A żebyś widział, zastanawiam się. Mówiłam ci, znamy się od lat. Od... wielu lat. Łączą mnie z nim zainteresowania, cele, ambicje. Rozumiemy się bez słów. Może mi dać oparcie, a kto wie, może przyjdzie dzień, gdy będę potrzebować oparcia. A nade wszystko... On... on mnie kocha. Tak myślę.

Miecz przeznaczenia

- Dziękujemy - skinęła głową Sheala de Tancarville. - Jeżeli panie pozwolą, ja rozpocznę. Pierwsze moje pytanie, droga Filippo, brzmi: dlaczego ja? Dlaczego mnie ta przywołano? Wielokrotnie odmawiałam wysuwania mej kandydatury do Kapituły, złożyłam rezygnację z fotela w Sądzie. Po pierwsze, pochłania mnie moja praca. Po drugie, uważałam i nadal uważam, że są w Kovirze, Poviss i Hengfors inni, godniejsi tych zaszczytów. Zapytuję dlaczego zaproszono tu mnie, a nie Carduina? Nie Istredda z Aedd Gynvael, Tugduala lub Zangenisa?
- Bo to mężczyźni - odrzekła Filippa. - Organizacja, o której mówiłam, ma zaś składać się wyłącznie z kobiet Pani Assire?

Chrzest ognia

CiekawostkiEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki