FANDOM

Ivo Mirce — zwany Cykadą, osobisty ochroniarz Herboltha oraz gwarancja niekaralności i nieusuwalności burmistrza Aedd Gynvael. W Wyzimie, Vattweir i Caelf jest wyznaczona cena za jego głowę. Został ciężko raniony przez Geralta w Aedd Gynvael.

Mężczyzna, który zastąpił mu drogę, miał włosy żółtawe jak piórka wilgi i takie same brwi nad bladymi, pustymi oczami. Wąskie dłonie o długich palcach opierał o pas masywnych, mosiężnych płytek, obciążony mieczem, buzdyganem i dwoma sztyletami.
Miecz przeznaczenia

- Każdy nowy namiestnik - Ciągnął nabzdyczony Herbolth - zaczyna od usuwania grododzierżców i starostów starego reżimu, by obsadzić na stołkach swoich krewnych i znajomych. Ale po tym, co Cykada zrobił kiedyś wysłannikom pewnego namiestnika, mnie już nikt nie próbuje rugować z posady (...).
Miecz przeznaczenia

Cykada zatrzymał się i rzeczywiście nabrał tchu w piersi, składając usta do splunięcia. (...) Geralt, wciąż nie zwalniając kroku, błyskawicznie uderzył go (...) pięścią w kolczastej rękawicy. (...) Wargi Cykady pękły, eksplodowały jak miażdżone wiśnie. Wiedźmin zgarbił się i uderzył jeszcze raz, w to samo miejsce (...). Cykada, obracając się z jedna nogą w błocie, a drugą w górze, rzygnął krwią i plusnął w kałuże, na wznak. (...) Przechodząc obok Geralt od niechcenia kopnął go w policzek, druzgocąc kość jarzmową, ponownie wchlapując w kałużę.
Miecz przeznaczenia

Dane z pozostałych źródeł Edytuj

Cykada z filmu

Dariusz Biskupski jako Cykada

Więcej z Fandomu

Losowa wiki