Fandom

Wiedźmińska Wiki

Jan Bekker

3739stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Jan Bekker – prawdopodobnie pierwszy czarodziej, uczestnik pierwszego lądowania na Statku Wygnańców, które dzięki jego czarom nie skończyło się katastrofą. Autor m.in. "Świata niewidzialnego". Mówi się, że zmusił wodę, by wytrysnęła ze skały. Jako jedyny opanował do perfekcji Cztery Elementy.

Ciri przebrnęła przez 'Dialogi o naturze magii' Stammelforda, 'Mocarstwa żywiołów' Giambattisy, przez 'Magię naturalną' Richerta i Moncka. Wertowała też - bo przeczytać w całości nie zdołała - takie dzieła, jak 'Świat niewidzialny' Jana Bekkera czy 'Tajemnica tajemnic' Agnes z Glanville.
Krew elfów

Pierwszy obraz przedstawiał starożytny żaglowiec, miotany wirami wśród sterczących z kipieli raf. Na dziobie statku stał mężczyzna w białej szacie, z głową otoczoną świetlistą aureolą.
- Pierwsze lądowanie - domyślił się wiedźmin.
- Oczywiście - potwierdził Vilgefortz. - Statek Wygnańców. Jan Bekker podporządkowuje swej woli Moc. Uspokaja fale, udowadniając, że magia wcale nie musi być zła i destrukcyjna, lecz może ratować życie.

Czas pogardy

- A ta scena zbiorowa?
- Unia Novigradzka. Bekker, Giambattista i Monck zawierają ugodę z władykami, kapłanami i druidami. Coś w rodzaju paktu o nieagresji i rozdziale magii od pań­stwa. Straszny kicz. Przejdźmy dalej. Tu oto widzimy Geoffreya Moncka wyruszającego w górę Pontaru, wtedy jeszcze zwanego Aevon y Pont ar Gwennelen, Rzeką Ala­bastrowych Mostów. Monck płynął do Loc Muinne, aby skłonić tamtejsze elfy do przyjęcia grupy dzieci, Źródeł, które miały być szkolone przez elfich magów. Może cię zainteresuje, że wśród dzieci był chłopczyk, zwany później Gerhartem z Aelle. Poznałeś go przed chwilą. Teraz ten chłopczyk nazywa się Hen Gedymdeith.

Czas pogardy

- Czy zastanawiałeś się kiedyś, co stało się wówczas, gdy Bekker zmusił wodę, by wytrysnęła ze skały? Mówi się bardzo prosto: Bekker opanował Moc. Zmusił żywioł do posłuszeństwa. Podporządkował sobie Naturę, zapanował nad nią...
Czas pogardy

Tam, na sali bankietowej, jest obecny Jan Bekker, który był wodą tryskającą ze skały. Mówić, że Bekker umarł, to jak gdyby twierdzić, że woda umarła.
Czas pogardy

Więcej w Fandom

Losowa wiki