FANDOM

Jan Natalistemerski konetabl, głównodowodzący zwycięskiej armii Nordlingów w bitwie pod Brenną.

Na jego cześć nazwano plac w Wyzimie Handlowej przy którym mieszka Triss.

Saga o wiedźminie Edytuj

Natalis jest temerskim konetablem, który był jednym z dowódców armii Królestw Północy w bitwie pod Brenną.

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów Edytuj

Po morderstwie Foltesta i nieudanych naradach mających zapewnić Temerii odpowiednią ochronę przed rozpadem, Jan Natalis obejmuje tymczasową władzę w Temerii.

Czarodziejka Triss Merigold twierdzi, że Natalis mimo swojego ogólnego szacunku, jest zbyt nisko urodzony, aby ubiegać się o tron. Sam Natalis jest również tego świadomy, dlatego nigdy nie proponował swojej kandydatury. Jednak mimo tego został wysłany na obrady do Loc Muinne.

Ścieżka Roche'a
Jan Natalis reprezentuje Temerię w Loc Muinne. W zależności, jakich wyborów dokonał Geralt, będą mieć one konsekwencje.

Ciekawostki Edytuj

  • W czasie akcji gry Wiedźmin 2, zdobył tytuł interreksa.
  • Wiele razy podczas gry Wiedźmin 2 można usłyszeć, że Natalis to dobry żołnierz, ale marny polityk.
  • Podobnie jak Roche, Dijkstra czy Puszczyk Natalis pomimo wysokiego stanowiska był człowiekiem nisko urodzonym.
  • Jego wizerunek widnieje na karcie bohatera do gry w gwinta w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon.
  • Podczas akcji tejże gry status Natalisa jest nieznany ze względu na słowa Krwawego Barona: „Foltest nie żyje, nie wiadomo, co się stało z Natalisem”.
  • Z rozmowy z Rochem w Wiedźminie 3 można wywnioskować, że Natalis poległ podczas bitwy, gdy mieli zatrzymać Nilfgaardczyków w okolicy Dol Blathanna.

Galeria Edytuj