Fandom

Wiedźmińska Wiki

Jan Natalis

3733strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze17 Share

Jan Natalis - temerski konetabl, głównodowodzący zwycięskiej armii Nordlingów w bitwie pod Brenną. Na jego cześć nazwano plac w Wyzimie Handlowej przy którym mieszka Triss.

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów Edytuj

Po morderstwie Foltesta i nieudanych naradach mających zapewnić Temerii odpowiednią ochronę przed rozpadem, Jan Natalis obejmuje tymczasową władzę w Temerii.

Ścieżka Roche'a Edytuj

Jan Natalis reprezentuje Temerię w Loc Muinne. W zależności od wyniku obrad, władza może pozostać w rękach Natalisa do czasu pojawienia się godnego następcy króla.

Goniec wrył konia ostro, że aż prysnęła spod kopyt darń. Dwaj adiutanci uczepili się uzdy, osadzili spienionego rumaka. Goniec zeskoczył z siodła.
- Do kogo? - krzyknął Jan Natalis. - Od kogo przybywasz?
- Od pana de Ruytera... - wykrztusił goniec. - Zatrzymaliśmy Czarnych... Ale są duże straty... Pan de Ruyter prosi o wsparcie...
- Nie ma wsparcia - odrzekł po chwili milczenia konetabl. - Musicie wytrzymać. Musicie!

Pani Jeziora

Dostrzegł jednak grożące niebezpieczeństwo baczny niczym żuraw Jan Natalis, w mig zrozumiał, co się święci. I nie mieszkając gońca pchnął do krasnoludów z rozkazem do pułkownika Elsa..
Pani Jeziora

John natalis card.jpg

Jan Natalis - karta do gwinta

- Ktoś ty? - kobieta rozmazała krew pięścią, w której dzierżyła miecz.
- Kornet Aubry... Fligeladiutant konetabla Natalisa... Z rozkazami do pułkowników Pangratta i Elsa...
- Nie masz szans dotrzeć tam, gdzie walczy Adieu. Pojedziemy do krasnoludów. Jestem Julia Abatemarco... W konie, cholera! Otaczają nas! Cwałem!
Nie zdążył zaprotestować. Bo i nie było sensu.

Pani Jeziora

Skąd ten ból, pomyślał konetabl Jan Natalis. Co mnie tak boli?
Aha.
Zaciśnięte pięści.

Pani Jeziora

Jan Natalis nie odpowiedział, z daleka już obserwując następnego łącznika, gnającego ku nim na koniu siejącym płatami piany.
- Złap oddech, chłopie. Złap oddech i gadaj składnie!
- Przerwali... front... elfy z brygady "Vrihedd"... Pan de Ruyter przekazuje waszym wielmożnościom...
- Co przekazuje? Gadaj!
- Że czas ratować życie.
Jan Natalis wzniósł oczy ku niebu.
- Blenckert - powiedział głucho. - Niechaj przybędzie Blenckert. Lub niech przyjdzie noc.

Pani Jeziora

CiekawostkiEdytuj

  • W czasie akcji gry Wiedźmin 2, zdobył tytuł interreksa
  • Wiele razy podczas gry Wiedźmin 2 można usłyszeć że Natalis to dobry żołnierz ale marny polityk.
  • Podobnie jak Roche, Dijkstra czy Puszczyk Natalis pomimo wysokiego stanowiska był człowiekiem nisko urodzonym.
  • Jego wizerunek widnieje na karcie bohatera do gry w gwinta w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon.
  • Podczas akcji tejże gry status Natalisa jest nieznany ze względu na słowa Krwawego Barona: "Foltest nie żyje, nie wiadomo, co się stało z Natalisem".
  • Z rozmowy z Rochem w Wiedźminie 3 można wywnioskować, że Natalis poległ podczas bitwy, gdy mieli zatrzymać nilfgaardczyków w okolicy Dol Blathana.

GalerianEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki