FANDOM

Opisy z książek i gier

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów Edytuj

W takich czasach przyszło nam żyć, że niemal co druga spotkana osoba brała udział w wojnie z Nilfgaardem. Jednak najgłośniej wspomina się o takich, co wielkimi literami zapisali swe imiona w historii onego konfliktu. Taką właśnie osobą jest Jan Natalis, konetabl Temerii, któremu to powierzono stanowisko głównodowodzącego podczas bitwy pod Brenną. Mimo dwukrotnej przewagi wroga, Jan Natalis mężnie stawał, rozumnie dowodził i do wiktorii brenneńskiej walnie się przyczynił. Po bitwie zasię nie osiadł na laurach, jeno w ślad za wrogiem ruszył, gromiąc go tak, że niemal nec nuntius cladis, a ci, co jednak cladis, za Jarugę uciekać musieli. Za czyny swe Jan Natalis honory odebrał i plac w Wyzimie jego imieniem nazwano.

Po śmierci Foltesta Jan Natalis sprawował tymczasowo funkcję namiestnika Temerii.

Jako patriota i żołnierz był idealnym, apolitycznym kandydatem na interrexa. Te same cechy sprawiały jednak, iż nie posiadał silnego poparcia wśród możnych, a jego głos nie był głosem całej Temerii.

Goniec wrył konia ostro, że aż prysnęła spod kopyt darń. Dwaj adiutanci uczepili się uzdy, osadzili spienionego rumaka. Goniec zeskoczył z siodła.
– Do kogo? – krzyknął Jan Natalis. – Od kogo przybywasz?
– Od pana de Ruytera... – wykrztusił goniec. – Zatrzymaliśmy Czarnych... Ale są duże straty... Pan de Ruyter prosi o wsparcie...
– Nie ma wsparcia – odrzekł po chwili milczenia konetabl. – Musicie wytrzymać. Musicie!

Pani Jeziora

Dostrzegł jednak grożące niebezpieczeństwo baczny niczym żuraw Jan Natalis, w mig zrozumiał, co się święci. I nie mieszkając gońca pchnął do krasnoludów z rozkazem do pułkownika Elsa...
Pani Jeziora

– Ktoś ty? – kobieta rozmazała krew pięścią, w której dzierżyła miecz.
– Kornet Aubry... Fligeladiutant konetabla Natalisa... Z rozkazami do pułkowników Pangratta i Elsa...
– Nie masz szans dotrzeć tam, gdzie walczy Adieu. Pojedziemy do krasnoludów. Jestem Julia Abatemarco... W konie, cholera! Otaczają nas! Cwałem!
Nie zdążył zaprotestować. Bo i nie było sensu.

Pani Jeziora

Skąd ten ból, pomyślał konetabl Jan Natalis. Co mnie tak boli? Aha.
Zaciśnięte pięści.

Pani Jeziora

Jan Natalis nie odpowiedział, z daleka już obserwując następnego łącznika, gnającego ku nim na koniu siejącym płatami piany.
– Złap oddech, chłopie. Złap oddech i gadaj składnie!
– Przerwali... front... elfy z brygady „Vrihedd”... Pan de Ruyter przekazuje waszym wielmożnościom...
– Co przekazuje? Gadaj!
– Że czas ratować życie.
Jan Natalis wzniósł oczy ku niebu.
– Blenckert – powiedział głucho. – Niechaj przybędzie Blenckert. Lub niech przyjdzie noc.

Pani Jeziora

Więcej z Fandomu

Losowa wiki