FANDOM

Javilfysh

Javil Fysh w komiksie Fox Children autorstwa Paula Tobina i Joe Querio

Javil Fysh – przedsiębiorca, wraz z Petru Cobbinem prowadzi w Novigradzie firmę świadczącą usługi różne. W przeszłości służył w wojsku z Shevlovem. Ma mocno zarysowaną szczękę, wysunięty podbródek z przedziałkiem. Nosi słomiany kapelusz.

Sezon Burz

Wraz ze swoim współpracownikiem Petru Cobbinem zostaje wynajęty przez gildię kupców z Novigradu prowadzących ekspedycję mającą na celu uratowanie córki Briany de Sepulveda, Xymeny, z rąk aguary.

Odkupuje odebraną aguarze podstępem przez wolną kompanię Shevlova dziewczynkę. Gdy jednak okazuję się że nie jest nią Xymena, postanawia sprzedać ją menażerii w Novigradzie.

W osadzie Wiaternej wraz z resztą ekspedycji podróżującą slupem "Prorok Lebioda" spotyka wędrującego z Addario Bachem Geralta, któremu proponuje transport do Novigradu w zamian za eskortę. Sprzeciwia się wiedźminowi, gdy ten radzi załodze dobić do brzegu i pozostawić skradzione ścigającej ich lisicy dziecko. Gdy kompania dowiaduje się o śmierci dziewczynki z rąk próbującego zgwałcić ją kupca Parlaghy'ego, Fysh sugeruje przywiązać jej zwłoki do wyrzuconej za burtę beczki.

Próbuje uciec z zagrożonego atakiem aguary "Proroka Lebiody" na ukradzionej szalupie. Ginie rozszarpany przez krokodyla i żółwia jaszczurowatego, gdy wypada z przewróconej przez gejzer łódki.

Dane z książek Sapkowskiego

Gości było dwóch. Jeden miał słomiany kapelusz na głowie, mocno zarysowaną szczękę i wysunięty podbródek, całą zaś gębę czarną od kilkudniowego zarostu.
Sezon burz

Tego, który się odezwał, noszącego słomiany kapelusz, wyróżniała mocno zarysowana, czarna od kilkudniowego zarostu szczęka i duży wysunięty podbródek. Podbródek miał przedziałek, przez co wyglądał jak miniaturowa dupa.
Sezon burz