Fandom

Wiedźmińska Wiki

Jednorożec

3733strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze3 Share

Jednorozec.jpg

Ihuarraquax na okładce drugiego wydania Czasu pogardy

Jednorożec - stworzenie podobne do konia z jednym, długim (czasami spiralnie skręconym) rogiem na czole, jednorożce dają się złapać tylko dziewicom. Zmieniają kolor wraz z wiekiem. Potrafią przemieszczać się między równoległymi rzeczywistościami, mogą przemieszczać się też w czasie (czwarty i piąty wymiar). Są inteligentne, porozumiewają się telepatycznie. Nienawidzą Ludu Olch, który kiedyś oszukał je i wykorzystał do podróży między światami. Aen Elle nazywają je Jednorogami. Elfy przekonały się na własnej skórze, do czego zdolne są te stworzenia. Rana zadana rogiem żywego jednorożca lub pociskiem o grocie z tego materiału nie chce się goić, a przeszyta nim istota umiera w męczarniach. Ciri w świecie Króla Olch spotyka się z nimi pierwszy raz w dość niemiłych okolicznościach, kiedy ratuje ją oddział Eredina. Jednak później jednorożce pomagają jej w ucieczce z Tir ná Lia.

Ważniejsze postaci Edytuj

Wielce zagadkową jest sprawą, że jednorożec, choć niebywale płochliwy i ludzi się bojący, jeśli takową pannę napotka, która jeszcze z mężem cieleśnie nie obcowała, wnet przybieży do niej, uklęknie i bez nijakiego lęku głowę jej na podołku pokładzie. Ponoć w minionych a zamierzchłych czasach były takie panny, które istny proceder z tego sobie uczyniły. W bezżeństwie i wstrzemięźliwości trwały lata długie po to, aby łowcom jako wabiki na jednorożce służyć mogły. Wnet się jednak wyjawiło, że jednorożec jeno ku młodzieniutkim dziewicom idzie, starsze za nic sobie mając. Mądrym zwierzęciem będąc, jednorożec rozumie niechybnie, że ponad miarę w dziewictwie trwać podejrzaną i przeciwna naturze jest rzeczą.
Physiologus

Czas pogardy

(...) małą głowę, niezwykłą smukłość szyi, cieniutkie pęciny, długi, obfity ogon. (...) Z wysklepionego czoła konika sterczał róg, długi na co najmniej dwie piędzi.
Czas pogardy

– (...) Rany od rogu jednoroga nie leczy nawet magia.
Pani Jeziora

Więcej w Fandom

Losowa wiki