FANDOM

Joris Aquinus – postać występująca w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon. Wykładowca teologii na Akademii Oxenfurckiej. Był jedną z ofiar seryjnego mordercy Zatroskanego.

Wiedźmin 3: Dziki Gon Edytuj

Będąc uczonym i znawcą religii, miał negatywny stosunek do nauk Wiecznego Ognia. Ściągnęło to na niego gniew "Zatroskanego". Został zabity w charakterystyczny sposób stosowany przez mordercę. "Zatroskany" związał go, napoił formaliną, wydłubał oczy, a w ich miejsce wsadził żarzące się węgle. Na koniec głęboko rozciął klatę piersiową i w ranę włożył kawałek pergaminu z ludzkiej skóry z nazwiskiem kolejnej ofiary – Patrycji Vegelbud.

Rankiem został znaleziony we własnym mieszkaniu. Leżał martwy na katafalku ułożonym z książek. Wszystkie zawierały krytykę doktryn Wiecznego Ognia. Przyniesiono go do miejskiej kostnicy w Novigradzie. Koroner posłał po Geralta, aby razem z nim przeprowadzić sekcję zwłok. W trakcie oględzin znaleźli informację o następnej ofierze i wiedźmin pobiegł do rezydencji Vegelbudów, licząc, że uda mu się zdążyć i uratować Patrycję.