FANDOM

Juan Guttierez - Zwany także Frontino, kondotier należący do Wolnej Kompanii. Jeden z "Psotnych kotów". Przed wojną więziony w Kovirze, wypuszczony przez Esterada Thyssena wyjechał do Redanii gdzie został najemnikiem. Poległ na polu chwały, w bitwie pod Brenną.

Dane z książek SapkowskiegoEdytuj

– Tak właśnie powiedział: psotne koty, szkodniki. A chodziło, o czym nikt wówczas wiedzieć nie mógł, o późniejszych bohaterów, dowódców okrytych chwałą i sławą. Tymi "kotami" dziadka byli słynni później kondotierzy: Adam "Adieu" Pangratt, Lorenzo Molla, Juan "Frontino" Guttierez... I Julia Abatemarco, która zasłynęła w Redanii jako "Słodka Trzpiotka"... Wy, młodzi, tego nie pamiętacie, ale za moich czasów, gdyśmy bawili się w wojnę, każdy chłopak chciał być "Adieu" Pangrattem, a każda dziewczyna Julią "Słodką Trzpiotką"... A dla dziadka to były psotne koty, he, he.
Wieża Jaskółki

– (...) Owi już w boju byli, oni to, kondotierzy właśnie, banderie Adama Pangratta, Molli, Frontina i Abatemarco, one szalę przeważyły pod Mayeną, dzięki nim pękł nilfgaardzki pierścień, im to zawdzięczać, że twierdza oswobodzona.
Pani Jeziora

Więcej z Fandomu

Losowa wiki