FANDOM

People Townsman
People Julian full

Julian - postać pojawiająca się wyłącznie w grze komputerowej Wiedźmin, bogaty kupiec z Koviru, narzeczony Aliny i nieformalny przedstawiciel wioski Odmęty w sporze z vodyanoi.

Historia

Występuje wyłącznie w akcie IV. Przesiaduje stale w karczmie, przygotowywanej na jego wesele z Aliną, córką sołtysa Tobiasa Hoffmana. Według słów rezolutnej dziewczynki małżeństwo to ma bardziej podłoże finansowe, niż miłosne. Po morderstwie dokonanym przez Adama na Celinie gracz ma możliwość opowiedzenia o tym Julianowi, wówczas zapadnie decyzja zamknięcia Adama na klucz w jego własnym domu. Jeżeli w akcie I Geralt wydał na śmierć Abigail, będzie musiał skontaktować się z zabójcą Celiny. W przypadku donosu na Adama będzie musiał poprosić Juliana o klucz, na co ten się bez problemów zgodzi.

Zredagował zlecenie na zakończenie konfliktu z ryboludźmi, które przyjął Berengar, ten zaś wręczył je Geraltowi z Rivii. W zadaniu "Kręgi na wodzie" należy się do niego zgłosić, jeżeli się chce rozwiązać spór po stronie ludzi. Julian wyjaśni wówczas wiedźminowi, że aby przywołać Dagona powinien zamordować jego akolitę, który pojawi się przy świątyni na Wyspie Rybitw. W nagrodę za zabicie Dagona bohater otrzyma od Juliana diament. Jeżeli natomiast gracz zdecydował się pogodzić obie strony, będzie musiał wziąć od Juliana Alabastrową Figurkę. Jest zleceniodawcą zadania Zlecenie na bazyliszki. Zapłaci 250 orenów za 3 kawałki skóry bazyliszka, których potrzebuje jako materiał na luksusowe obuwie.

Julian handluje książkami, zwojami, damską odzieżą i bizuterią. Można mu sprzedawać chitynowe pancerze skolopendromorfów.

Ciekawostki

  • Głosu użyczył mu Tomasz Bednarek.
  • Po zainstalowaniu modyfikacji autorstwa Adama Dukszto dodającej eliksir Żbik można u niego kupic receptę na ten eliksir.
  • W Edycji Rozszerzonej model postaci Juliana przeszedł drobne zmiany: stał się czarnookim brunetem, zyskując w ten sposób własny model postaci, jakiego nie miała żadna inna postac w grze. Na jego podstawie zrobiono model Adama Luisa Murietty w wersji ludzkiej w przygodzie "I klątwa, i miłośc, i zdrada", zmieniono mu jednak kolor koszuli na ciemnobrązowy i usunięto czapkę. W modyfikacji "Powrót Białego Wilka" otrzymał kolejny model postaci: w zielonym ubraniu i wzorkami na koszuli.
  • Prawdopodobnie jest inspirowany postacią Kirkora z "Balladyny". Obaj są bogaci i wpływowi (Julian jest bogatym kupcem, Kirkor rycerzem) obaj byli obiektami zainteresowania obu sióstr ( w "Balladynie" Aliny i Balladyny ,w "Wiedźminie" Aliny i Celiny)

Pochodzenie imienia Julian: łacińskie.