FANDOM

Królestwo Kaedwen
Stolica Ard Carraigh
Ustrój polityczny monarchia
Głowa państwa król Henselt
Język urzędowy Język Wspólny
Jednostka monetarna dukat kaedweński
Herb Herb Kaedwen
W polu złotym czarny jednorożec.
Flaga Flaga Kaedwen
czarno-złote barwy
kaedweński jednorożec
OrteliusKaedwen.png

Królestwo Kaedwen na Mapie Orteliusa

Kaedwen – jest największym królestwem północy, jego władcą jest chciwy król Henselt. Stolicą królestwa jest Ard Carraigh. Kraina jest pełna lasów – jego nazwa w Starszej Mowie brzmi Caed Wen, czyli Biały Las.

W granicach Kaedwen znajduje się wiedźmińska szkoła cechu WilkaKaer Morhen.

Kaedwen graniczy z:

a) Królestwami:

b) obiektami naturalnymi:

Główne miasta i warownie Edytuj

Kaedwww.JPG

Mapa Kaedwen w grze Wiedźmin 2 (w miarę poprawna, nie licząc źle umiejscowionych rzek)

Królowie, władcy Kaedwen Edytuj

Znani obywatele Edytuj

Siły Zbrojne Edytuj

W książce nie ma źródeł wyjaśniających liczebność armii Keadwen. W grze Henselt ruszył na Vergen z 5 tys. żołnierzy, reszta pozostała w kraju. Można przypuszczać, że Kaedwen dysponuje największą armią na północy.

Najsławniejsze Keadweńskie jednoski to:

Kaedwen w grze Wiedźmin Edytuj

Dziennik Edytuj

Największe królestwo północy, ze stolicą w Aard Carraigh jest krajem zimnym i surowym. Rządzi w nim król Henselt, skłócony z królem ościennego Aedirn. Kaedwen sąsiaduje ponadto z Redanią, Caingorn oraz z księstwami Yspaden i Creyden. W granicach królestwa ciągną się wielkie masywy: Góry Ogniste, Pustulskie i Sine. Wśród szczytów Gór Sinych stoi wiedźmińska warownia Kaer Morhen, tam również żyją Wolne Elfy, zepchnięte w głąb kontynentu na skutek trwających przez wieki wojen z ludźmi. Prócz stolicy słynnym na cały świat kaedwenskim miastem jest Ban Ard, znane dzięki szkole dla czarodziejów.

Kaedwen w Wiedźmin 2: Zabójcy Królów Edytuj

Po śmierci króla Demawenda i pogrążeniu się Aedirn w chaosie, Henselt rozpoczął zbrojną wyprawę na Górne Aedirn mobilizując 5 tys. kaedweńskich żołnierzy. Napotkał jednak opór ze strony Saskii i jej buntowników.W zależności od podjętych przez nas decyzji Henselt może opanować Vergen (ścieżka Rocha) bądź skapitulować (ścieżka Iorwetha). Istnieje również możliwość zabicia Henselta w ścieżce Rocha. Jeśli wybierzemy tą opcje Kaedwen nie będzie miało następcy tronu. Keadwen jest najbardziej agresywnym państwem w grze bowiem chce ono zająć ziemie Temerii i Aedirn.

Kaedwen w Wiedźmin 3 Dziki Gon Edytuj

W grze Wiedźmin 3 Dziki Gon Kaedwen pod wodzą Henselta (jeśli gracz nie zabił go w Wiedźmin 2: Zabójcy Królów) walczy z Nilfgaardem. Jednak zostaje zaatakowane zimą przez swojego dotychczasowego sojusznika Redanię. Henselt ginie wówczas podczas jednej z bitew z Redańczykami zaś jego wojska nie mając innego wyjścia przechodzą na stronę Radowida. W ten sposób Kaedwen zostaje zjednoczone z Redanią pod wspólnym berłem co skutecznie hamuje postępy nilfgaardzkiej armii. W zależności od wyborów gracza Keadwen może zostać podbite przez Nilfgaard albo dalej być prowincją Redanii.

Religia Edytuj

Jak we większości Północnych Królestw, w Kaedwen wyznawane są kulty Melitele, Kreve, proroka Lebiody i Wiecznego Ognia.

Gospodarka Edytuj

Kaedwen to kraj rozległy, ale górzysty, lesisty i słabo zaludniony, a przy tym niezbyt korzystnie położony. Jego gospodarka prawdopodobnie opiera się na produkcji drewna i polowaniach na obficie zamieszkującą tamtejsze lasy zwierzynę. Możliwe także, że rozwinęło się tu górnictwo.

Kultura i nauka Edytuj

Szeroko znane jest zamiłowanie Kaedweńczyków do wojny i podbojów, prawdopodobnie dlatego udało im się stworzyć tak potężne królestwo. Kaedweńska szkoła czarodziejów w Ban Ard wydała na świat wielu najsłynniejszych i najpotężniejszych czarodziejów północy przynosząc Kaedwen chlubę i dumę.

- Tu. Dol Angra to szeroka dolina, droga wiodąca z południa do królestw Lyrii i Rivii, do Aedirn, a dalej do Dol Blathanna i Kaedwen... A poprzez Dolinę Pontar do nas, do Temerii.
Krew elfów

W Kaedwen połączone w duży oddział komanda Scoia'tael dopuściły się rzezi w forcie Leyda. W rewanżu za tę masakrę ludność Ard Carraigh dokonała pogromu, mordując blisko cztery setki bytujących w stolicy nieludzi.
Czas pogardy

W Aedirn zaś wieść o Brennie ku temu się przyczyniła, że zwaśnieni królowie Demawend i Henselt prawice sobie podali i wespół przeciw Nilfgaardowi wystąpili. Grupa Armii "Wschód", co pod wodzą diuka Ar dala aep Dahy ku dolinie Pontaru maszerowała, czoła obu sprzymierzonym królom nie zdołała stawić. Wzmocnieni posiłkami z Redanii i gerylasami królowej Meve, którzy tył Nilfgaardowi okrutnie szarpali, Demawend i Henselt zagnali Ardala aep Dahy aż pod Aldersberg. Diuk Ardal bitwę chciał przyjąć, ale dziwnym losu zrządzeniem zachorował nagle, zjadłszy coś, kolki go chwyciły i biegunka miserere, tak i we dwa dni umarł był wśród boleści wielkich. A Demawend i Henselt nie mieszkając na Nilfgaardczyków uderzyli i tam, pod Aldersbergiem, gwoli, widać, historycznej sprawiedliwości, w walnej bitwie srodze ich rozbili, choć wciąż to przy Nilfgaardzie znaczna przewaga liczebna była. Tak to i duch i kunszt nad siłą tępą i brutalną triumfować zwykły.
Pani Jeziora

Ciekawostki Edytuj

  • Jest największym i jednym z najpotężniejszych królestw północy.
  • Posiada silną armię z którą musi się liczyć nawet Nilfgaard.
  • Z Kaedwen pochodzi wielu znanych ludzi m.in. Sabrina Glevissig oraz Vandergrift.
  • Sławne przysłowie Keadweńczyków to "Kurwa kurwie łba nie urwie".
  • Kaedwen podczas III wojny z Nilfgaardem zostaje zaatakowane przez dotychczasowych sojuszników - Redanię i włączone w skład tego państwa.

Galeria Edytuj

Wojsko Edytuj

Herby Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki