Fandom

Wiedźmińska Wiki

Kaedwen

3896stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze2 Udostępnij
Królestwo Kaedwen
Stolica Ard Carraigh
Ustrój polityczny monarchia
Głowa państwa król Henselt
Język urzędowy Język Wspólny
Jednostka monetarna dukat kaedweński
Herb Herb Kaedwen
W polu złotym czarny jednorożec.
Flaga Flaga Kaedwen
czarno-złote barwy
kaedweński jednorożec
OrteliusKaedwen.png

Królestwo Kaedwen na Mapie Orteliusa

Kaedwen – jest największym królestwem północy, jego władcą jest chciwy król Henselt. Stolicą królestwa jest Ard Carraigh. Kraina jest pełna lasów – jego nazwa w Starszej Mowie brzmi Caed Wen, czyli Biały Las.

W granicach Kaedwen znajduje się wiedźmińska szkoła cechu WilkaKaer Morhen.

Kaedwen graniczy z:

a) Królestwami:

b) obiektami naturalnymi:

Główne miasta i warownie Edytuj

Kaedwww.JPG

Mapa Kaedwen w grze Wiedźmin 2 (w miarę poprawna, nie licząc źle umiejscowionych rzek)

Królowie, władcy Kaedwen Edytuj

Znani obywatele Edytuj

Siły Zbrojne Edytuj

W książce nie ma źródeł wyjaśniających liczebność armii Keadwen. W grze Henselt ruszył na Vergen z 5 tys. żołnierzy, reszta pozostała w kraju. Można przypuszczać, że Kaedwen dysponuje największą armią na północy.

Najsławniejsze Keadweńskie jednoski to:

Kaedwen w grze Wiedźmin Edytuj

Dziennik Edytuj

Największe królestwo północy, ze stolicą w Aard Carraigh jest krajem zimnym i surowym. Rządzi w nim król Henselt, skłócony z królem ościennego Aedirn. Kaedwen sąsiaduje ponadto z Redanią, Caingorn oraz z księstwami Yspaden i Creyden. W granicach królestwa ciągną się wielkie masywy: Góry Ogniste, Pustulskie i Sine. Wśród szczytów Gór Sinych stoi wiedźmińska warownia Kaer Morhen, tam również żyją Wolne Elfy, zepchnięte w głąb kontynentu na skutek trwających przez wieki wojen z ludźmi. Prócz stolicy słynnym na cały świat kaedwenskim miastem jest Ban Ard, znane dzięki szkole dla czarodziejów.

Kaedwen w Wiedźmin 2: Zabójcy Królów Edytuj

Po śmierci króla Demawenda i pogrążeniu się Aedirn w chaosie, Henselt rozpoczął zbrojną wyprawę na Górne Aedirn mobilizując 5 tys. kaedweńskich żołnierzy. Napotkał jednak opór ze strony Saskii i jej buntowników.W zależności od podjętych przez nas decyzji Henselt może opanować Vergen (ścieżka Rocha) bądź skapitulować (ścieżka Iorwetha). Istnieje również możliwość zabicia Henselta w ścieżce Rocha. Jeśli wybierzemy tą opcje Kaedwen nie będzie miało następcy tronu. Keadwen jest najbardziej agresywnym państwem w grze bowiem chce ono zająć ziemie Temerii i Aedirn.

Kaedwen w Wiedźmin 3 Dziki Gon Edytuj

W grze Wiedźmin 3 Dziki Gon Kaedwen pod wodzą Henselta (jeśli gracz nie zabił go w Wiedźmin 2: Zabójcy Królów) walczy z Nilfgaardem. Jednak zostaje zaatakowane zimą przez swojego dotychczasowego sojusznika Redanię. Henselt ginie wówczas podczas jednej z bitew z Redańczykami zaś jego wojska nie mając innego wyjścia przechodzą na stronę Radowida. W ten sposób Kaedwen zostaje zjednoczone z Redanią pod wspólnym berłem co skutecznie hamuje postępy nilfgaardzkiej armii. W zależności od wyborów gracza Keadwen może zostać podbite przez Nilfgaard albo dalej być prowincją Redanii.

Religia Edytuj

Jak we większości Północnych Królestw, w Kaedwen wyznawane są kulty Melitele, Kreve, proroka Lebiody i Wiecznego Ognia.

Gospodarka Edytuj

Kaedwen to kraj rozległy, ale górzysty, lesisty i słabo zaludniony, a przy tym niezbyt korzystnie położony. Jego gospodarka prawdopodobnie opiera się na produkcji drewna i polowaniach na obficie zamieszkującą tamtejsze lasy zwierzynę. Możliwe także, że rozwinęło się tu górnictwo.

Kultura i nauka Edytuj

Szeroko znane jest zamiłowanie Kaedweńczyków do wojny i podbojów, prawdopodobnie dlatego udało im się stworzyć tak potężne królestwo. Kaedweńska szkoła czarodziejów w Ban Ard wydała na świat wielu najsłynniejszych i najpotężniejszych czarodziejów północy przynosząc Kaedwen chlubę i dumę.

- Tu. Dol Angra to szeroka dolina, droga wiodąca z południa do królestw Lyrii i Rivii, do Aedirn, a dalej do Dol Blathanna i Kaedwen... A poprzez Dolinę Pontar do nas, do Temerii.
Krew elfów

W Kaedwen połączone w duży oddział komanda Scoia'tael dopuściły się rzezi w forcie Leyda. W rewanżu za tę masakrę ludność Ard Carraigh dokonała pogromu, mordując blisko cztery setki bytujących w stolicy nieludzi.
Czas pogardy

W Aedirn zaś wieść o Brennie ku temu się przyczyniła, że zwaśnieni królowie Demawend i Henselt prawice sobie podali i wespół przeciw Nilfgaardowi wystąpili. Grupa Armii "Wschód", co pod wodzą diuka Ar dala aep Dahy ku dolinie Pontaru maszerowała, czoła obu sprzymierzonym królom nie zdołała stawić. Wzmocnieni posiłkami z Redanii i gerylasami królowej Meve, którzy tył Nilfgaardowi okrutnie szarpali, Demawend i Henselt zagnali Ardala aep Dahy aż pod Aldersberg. Diuk Ardal bitwę chciał przyjąć, ale dziwnym losu zrządzeniem zachorował nagle, zjadłszy coś, kolki go chwyciły i biegunka miserere, tak i we dwa dni umarł był wśród boleści wielkich. A Demawend i Henselt nie mieszkając na Nilfgaardczyków uderzyli i tam, pod Aldersbergiem, gwoli, widać, historycznej sprawiedliwości, w walnej bitwie srodze ich rozbili, choć wciąż to przy Nilfgaardzie znaczna przewaga liczebna była. Tak to i duch i kunszt nad siłą tępą i brutalną triumfować zwykły.
Pani Jeziora

Ciekawostki Edytuj

  • Jest największym i jednym z najpotężniejszych królestw północy.
  • Posiada silną armię z którą musi się liczyć nawet Nilfgaard.
  • Z Kaedwen pochodzi wielu znanych ludzi m.in. Sabrina Glevissig oraz Vandergrift.
  • Sławne przysłowie Keadweńczyków to "Kurwa kurwie łba nie urwie".
  • Kaedwen podczas III wojny z Nilfgaardem zostaje zaatakowane przez dotychczasowych sojuszników - Redanię i włączone w skład tego państwa.

Galeria Edytuj

Wojsko Edytuj

Herby Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki