FANDOM

Królestwo Kaedwen
Stolica Ard Carraigh
Ustrój polityczny monarchia
Głowa państwa król Henselt
Jednostka monetarna Dukat kaedweński
Język urzędowy Język Wspólny
Herb
Herb Kaedwen
herb Królestwa Kaedwen
w polu złotym czarny jednorożec.
Chorągiew królewska Flaga Kaedwen
czarno-złote barwy
kaedweński jednorożec

Kaedwenkrólestwo północy, leżące między Pustulskimi a Sinymi łańcuchami górskimi, jedno z Czterech Królestw. Graniczy z Caingorn, Redanią, Aedirn i Temerią.

OrteliusKaedwen

Królestwo Kaedwen na Mapie Orteliusa - granice po Pokoju Cintryjskim (mapa może zawierać błędy)

Na terenie Kaedwen znajduje się Kaer Morhen i słynna szkoła dla czarodziejów - Ban Ard. Stolicą Kaedwen jest Ard Carraigh.

Znani obywatele

Królowie oraz inni władcy Kaedwen

Inni

Krainy

Główne miasta i warownie

Pojawiające się tylko w grze

Zależnie od wyborów gracza

Obiekty naturalne

Siły Zbrojne

W książce nie ma źródeł wyjaśniających liczebność armii Keadwen. W grze Henselt ruszył na Vergen z 5 tys. żołnierzy, reszta pozostała w kraju. Można przypuszczać, że Kaedwen dysponuje największą armią na północy.

Najsławniejsze Keadweńskie jednoski to:

Oddziały specjalne

Ta sekcja jest niekompletna. Jeśli możesz, rozbuduj ją.

Religia

Jak we większości Północnych Królestw, w Kaedwen wyznawane są kulty Melitele, Kreve, proroka Lebiody i Wiecznego Ognia.

Gospodarka

Kaedwen to kraj rozległy, ale górzysty, lesisty i słabo zaludniony, a przy tym niezbyt korzystnie położony. Jego gospodarka prawdopodobnie opiera się na produkcji drewna i polowaniach na obficie zamieszkującą tamtejsze lasy zwierzynę. Możliwe także, że rozwinęło się tu górnictwo.

Kultura i nauka

Szeroko znane jest zamiłowanie Kaedweńczyków do wojny i podbojów, prawdopodobnie dlatego udało im się stworzyć tak potężne królestwo. Kaedweńska szkoła czarodziejów w Ban Ard wydała na świat wielu najsłynniejszych i najpotężniejszych czarodziejów północy przynosząc Kaedwen chlubę i dumę.

Dane z gier

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

Kaedwww

Mapa Kaedwen w grze Wiedźmin 2 (w miarę poprawna, nie licząc źle umiejscowionych rzek)

Po śmierci króla Demawenda i pogrążeniu się Aedirn w chaosie, Henselt rozpoczął zbrojną wyprawę na Górne Aedirn mobilizując 5 tys. kaedweńskich żołnierzy. Napotkał jednak opór ze strony Saskii i jej buntowników.W zależności od podjętych przez nas decyzji Henselt może opanować Vergen (ścieżka Rocha) bądź skapitulować (ścieżka Iorwetha). Istnieje również możliwość zabicia Henselta w ścieżce Rocha. Jeśli wybierzemy tą opcje Kaedwen nie będzie miało następcy tronu. Keadwen jest najbardziej agresywnym państwem w grze bowiem chce ono zająć ziemie Temerii i Aedirn.

Wiedźmin 3: Dziki Gon

W grze Wiedźmin 3 Dziki Gon Kaedwen pod wodzą Henselta (jeśli gracz nie zabił go w Wiedźmin 2: Zabójcy Królów) walczy z Nilfgaardem. Jednak zostaje zaatakowane zimą przez swojego dotychczasowego sojusznika Redanię. Henselt ginie wówczas podczas jednej z bitew z Redańczykami zaś jego wojska nie mając innego wyjścia przechodzą na stronę Radowida. W ten sposób Kaedwen zostaje zjednoczone z Redanią pod wspólnym berłem co skutecznie hamuje postępy nilfgaardzkiej armii. W zależności od wyborów gracza Keadwen może zostać podbite przez Nilfgaard albo dalej być prowincją Redanii.

Ciekawostki

  • Jest największym i jednym z najpotężniejszych królestw północy,
  • Posiada silną armię z którą musi się liczyć nawet Nilfgaard,
  • Z Kaedwen pochodzi wielu znanych ludzi m.in. Sabrina Glevissig oraz Vandergrift,
  • Sławne przysłowie Keadweńczyków to "Kurwa kurwie łba nie urwie",
  • Kaedwen podczas III wojny z Nilfgaardem zostaje zaatakowane przez dotychczasowych sojuszników - Redanię i włączone w skład tego państwa,
  • Kraina jest pełna lasów – jego nazwa w Starszej Mowie brzmi Caed Wen, czyli Biały Las.

Galeria

Wojsko

Władcy Kaedwen Herb Kaedwen
DagreadBendaHenselt
Inni członkowie dynastii kaedweńskiej
CaitlynElenDeirdre