FANDOM

Kaer Morhen (ze Starszej Mowy – Warownia Starego Morza, w Starszych RunachCaer a'Muirehen) – siedziba wiedźmińskiej szkoły cechu Wilka.

Siedlisko wiedźminów, znajdujące się w górach w Kaedwen. W okolicy przepływa górny bieg rzeki Gwenllech. W tym miejscu niegdyś trenowano młodych chłopców na wiedźminów, jednak po publikacji dzieła Monstrum, albo wiedźmina opisanie, na zamek ruszyli fanatycy, zabijając wszystkich nauczycieli i kładąc kres świetności wiedźmińskiego siedliszcza.

W zamku znajduje się Wielka Sala, kuchnia, magazyn, spiżarnia, stajnia, zbrojownia, gdzie przechowywano wiedźmińskie miecze, medaliony i trochę innego sprzętu, biblioteka, kwatery wiedźminów i kwatery przygotowane specjalnie dla czarodziejów, którzy kiedyś nadzorowali tu przebieg Próby Traw. W okolicy zamku znajduje się Szlak - tor przeszkód, na którym trenowali młodzi wiedźmini (tzw. mordownia).

Obecnie w ruinach mieszka tylko Vesemir choć czasami zimuje tu także kilku innych wiedźminów.

W grze komputerowej Wiedźmin

Places Kaer Morhen

Kaer Morhen, Wiedźmińskie Siedliszcze, to niedostępna, górska twierdza. Nazwa pochodzi z języka elfów, w oryginale brzmi Caer a'Muirehen, czyli Warownia Starego Morza. Zamek lata świetności ma już za sobą, mury obronne i fosa popadły w ruinę, a w przestronnych salach hula zimny wiatr. W tej chwili mieszka tu jedynie kilku wiedźminów, jednak kiedyś w Kaer Morhen trenowano na słynnej "Mordowni" wielu młodych chłopców.

W prologu gry Vesemir opowiada Geraltowi o Kaer Morhen sprzed pogromu. Dowiadujemy się, że mieszkało tam na stale piętnastu wiedźminów, którzy przygotowywali i trenowali chłopców przed próbami. Tylko oni znali tajemnice przemian. Oprócz nich, zimą, do warowni wracali wiedźmini ze szlaku, jeżeli tylko nie znaleźli żadnego innego miejsca na zimowanie. Przed samym pogromem w Kaer Morhen było 23 wiedźminów i 40 uczniów. Motłoch, który zaatakował twierdzę, na pewno był przez kogoś podjudzany. Choć miał druzgocącą przewagę liczebną nie zdobyłby twierdzy, gdyby nie pomoc czarodziejów. Jedynym ocalałym spośród obecnych w warowni wiedźminów jest Vesemir. Przeżył, jak sam mówi, przez przypadek, przeoczenie. Nie oszczędzono nawet uczniów.

Lokacje

Inne postaci znające lokalizację warowni

W książkach i notatkach Andrzeja Sapkowskiego:

W grze Wiedźmin:

W grze Wiedźmin 3:

Ciekawostki

Galeria

Gra Wiedźmin

Szkice