FANDOM

Kaleb Menge – fanatyczny i bardzo ambitny dowódca Łowców Czarownic w Novigradzie i jednocześnie nowy namiestnik do spraw bezpieczeństwa. Po wykryciu, że jego poprzednik i dawny przełożony Chappelle był dopplerem jest przełożonym novigradzkich tajnych służb, podlega mu również straż świątynna. Pojawia się w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon. Stara się wraz ze swymi podwładnymi wyłapać wszystkich czarodziejów i odmieńców, by doprowadzić do ich spłonięcia na stosach. Schwytał Jaskra i przejął skradziony przez niego skarb Sigiego Reuvena. Menge obejmował wysokie stanowisko w Novigradzie – wolnym i niepodległym mieście-państwie, pomimo tego jego lojalność pozostawała po stronie Radowida króla redańskiego. Według szpiega złapanego przez Geralta, Menge jest wysoko postawionym agentem Radowida w Novigradzie, a jego praca miała przyczynić się do sprowadzenia statusu Novigradu z niezależnego miasta do prowincji redańskiej.

Wiedźmin 3: Dziki Gon

Geralt musi się do niego dostać, aby dowiedzieć się gdzie więziony jest Jaskier. Czyni to podstępem – przyprowadza do jego siedziby skutą Triss, żądając nagrody za jej schwytanie, dzięki czemu zostaje wpuszczony do środka. Jeżeli pozwoli zabrać czarodziejkę na tortury, będzie mógł porozmawiać z Kalebem. Jeśli jednak nie odda przyjaciółki w ręce łowców, w budynku rozgorzeje walka i Menge zginie bez rozmowy z wiedźminem. Niezależnie od wyboru Kaleb ginie, a jego ciało zostaje spalone wraz z całą siedzibą przez Triss, aby zatrzeć ślady. Potem podszywa się pod niego doppler Dudu i wydaje rozkaz przewiezienia Jaskra z więzienia na Wyspie Świątynnej do Oxenfurtu, podczas którego bard zostaje odbity. Po pożarze w posterunku łowców i wyjściu na jaw śmierci Mengego represje w Novigradzie zaostrzają się.

Ciekawostki

  • We wcześniejszej wersji gry Geralt wraz z Triss porywali Mengego i można było go uwolnić w zamian za skarb Dijsktry, oddać go mu bądź wymienić za czarodziejkę Margaritę.
  • Menge szczególnie nienawidził i uważał na dopplery co widać kiedy pali na stosie Chappella lub podczas rozmowy z Geraltem w koszarach łowców czarownic.
  • Prawdopodobnie jest częściowo inspirowany Josefem Mengele, niemieckim zbrodniarzu wojennym, lekarzu prowadzącym w Auschwitz-Birkenau eksperymenty medyczne na więźniach. Wskazują na to zachowanie, nienawiść do każdego odmieńca oraz nazwisko.