Fandom

Wiedźmińska Wiki

Kalendarz elfów

3733strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Kalend .gif

Kalendarz

Kalendarz elfów - rok dla elfów jest zwrotnikowy, podzielony na osiem savaedów, wyznaczonych przez osiem świąt.

Lichtarze stały w miejscach wyznaczonych kolistą mozaiką pawimentu, przedstawiającą osiem znaków Vicca, elfiego Zodiaku, na symbolach oznaczających Belleteyn, Lammas i Yule. Wewnątrz zodiakalnego koła mozaika tworzyła drugie, mniejsze, usiane magicznymi symbolami i otaczające pentagram.
Chrzest ognia

Jak powszechnie wiadomo, Wszechświat - podobnie jak życie - toczy się kołem. Kołem, na którego obręczy zaznaczono osiem magicznych punktów, dających pełny obrót, czyli cykl roczny. Punktami tymi, leżącymi na obręczy koła w parach dokładnie naprzeciw siebie, są: Imbaelk - czyli Kiełkowanie, Lammas - czyli Dojrzewanie, Belleteyn - Rozkwit oraz Saovine - Zamieranie. Są także na kole zaznaczone dwa Solstycja, czyli Przesilenia - zimowe, zwane Midinvaerne oraz Midaëte, letnie. Są także dwa Ekwinokcja, czyli Równonoce - Birke, wiosenna i Velen, jesienna. Daty te dzielą okrąg na osiem części - i tak też w kalendarzu elfów dzieli się rok.
Wieża Jaskółki

Przejęte z elfiego kalendarza Imbaelk i Lammas, Saovine i Belleteyn, oba Przesilenia obie Równonoce również wśród ludzi stały się ważnymi świętami, datami uroczystymi. Wyróżniały się wśród innych dat tak bardzo, jak samotne drzewo wyróżnia się wśród łąki. Daty te wyróżnia bowiem magia.
Wieża Jaskółki

– (...) Pojutrze, pomyślał Vysogota, jest święto Saoyine. Według elfiego kalendarza za trzy dni będzie już nowy rok. Według kalendarza ludzi, na nowy rok trzeba poczekać jeszcze dwa miesiące.
Wieża Jaskółki

Święta astronomiczne:Edytuj

Solstycja - przesilenia:

Ekwinokcja - równonoce:

Święta magiczne:Edytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki