FANDOM

Tw3 cardart skellige cock

Kambi na karcie do Gwinta

Kambi – według wierzeń mieszkańców wysp Skellige, Kambi jest magicznym złotym kogutem, którego zadaniem jest ostrzec Hemdalla przed ostateczną bitwą. Nazwę Kambi nosi także skała u wybrzeży Hindarsfjall, znajdująca się w zatoce nieopodal Czatowni Hemdalla.

Barkas zwinnie przeskoczył po fali, wpływając na spokojniejsze wody zatoki, między Czatownię Hemdalla a drugą skałę o równie fantastycznych kształtach. - Ta mniejsza skała to Kambi - wyjaśnił jarl. - W naszych mitach imię Kambi nosi czarodziejski złoty kogut, który swym pianiem ostrzeże Hemdalla, że nadpływa Naglfar, piekielny drakkar wiozący armię Ciemności: demony i upiory z Morhoggu. Naglfar zbudowany jest z trupich paznokci. Nie uwierzysz, Yennefer, ale wciąż jeszcze są na Skellige ludzie, którzy przed pochówkiem obcinają zmarłym paznokcie, by nie przysparzać upiorom Morhfoggu budulca. - Uwierzę. Znam siłę legend.
Wieża Jaskółki

Słyszysz? Pieje kogut Kambi. Fala bije o brzeg, fala pchana dziobem Naglfara. Rozbrzmiewa róg Hemdalla stojącego twarzą ku wrogom na tęczowym łuku Bifrostu. Nadciąga Białe Zimno, nadciąga wichura i zamieć... Ziemia drży od gwałtownych poruszeń Węża... Wilk pożera słońce. Księżyc czernieje. Jest tylko zimno i ciemność. Nienawiść, zemsta i krew...
(...) Pieje kogut Kambi.

Wieża Jaskółki

Więcej z Fandomu

Losowa wiki