FANDOM

Kapituła i Najwyższa Rada Czarodziejów (w 1245 oficjalnie Kapituła Daru i Sztuk Novigrad) – ugrupowanie najzdolniejszych, historycznych czarodziejów i czarodziejek, tworzących tzw. Radę. Istnieje od bardzo dawna. Została rozwiązana, lub po prostu przepadła po przewrocie na Thanedd w 1267 roku. Niedługo potem powstała Loża Czarodziejek.

Pierwsi członkowie Kapituły:Edytuj

Członkowie Kapituły:Edytuj

Carduin.png

Carduin z Lan Exeter - członek Rady

Członkowie Rady:Edytuj

Członkowie Kapituły w 1245:Edytuj

- (...) Naprawdę sądziliście, że mogłabym chcieć odebrać wam Ciri?
(...) - Nie, dziecinko - powiedział wreszcie Vesemir. - Wiedzieliśmy, ze nie zrobiłabyś tego. Ale przecież wiemy i to, że musisz donieść o niej Kapitule. Wiemy nie od dziś, na każdym czarodzieju i czarodziejce ciąży taki obowiązek. Nie odbieracie już uzdolnionych dzieci rodzicom i opiekunom. Obserwujecie takie dzieci, by później, we właściwym momencie, zafascynować je magią, nakłonić...

Krew elfów

- (...)Vilgefortz nie poprze wojny. A Kapituła (...) zrobi to, co zechce Vilgefortz. Po Sodden on jest pierwszy w Kapitule, niech inni magicy mówią, co chcą, tam pierwsze skrzypce gra Vilgefortz.
Krew elfów

- Pochlebia mi wielce - Vilgefortz podziękował gestem Lydii, chcącej dołożyć mu brokułów na talerz - że moje zdanie w tej sprawie ma być decydujące dla Kapituły.
Tego nikt nie powiedział - Artaud dolał sobie znowu wina. - Decyzję i tak podejmiemy kolegialnie, gdy Kapituła się zbierze. Ale niech każdy przedtem ma sposobność się wypowiedzieć, byśmy mieli rozeznanie w poglądach.

Krew elfów

- Tak, Artaud - Vilgefortz spojrzał na niego, a oczy mu błysnęły. - Zatańczysz tak, jak ci zagrają. (...)
Kapituła zrobi to, co on rozkaże, ukrywając rozkaz pod pozorem rady, pomyślała Tissaia de Vries. Jesteśmy wszyscy pionkami na jego szachownicy. Poszedł w górę, wyrósł, przyćmił nas swym blaskiem, podporządkował sobie. Jesteśmy pionkami w jego grze. W grze, której reguł nie znamy.

Krew elfów

- To Gerhart z Aelle, znany jako Hen Gedymdeith, najstarszy z żyjących czarodziejów (...) Kobieta idąca obok niego to Tissaia de Vries. Jest tylko niewiele młodsza od Hena (...). Francesca Finadabair, nazywana Enid an Gleanna (...) jest elfką czystej krwi. Zwróć uwagę na mężczyznę, który jej towarzyszy. To Vilgefortz z Roggeveen. (...) Ten niski mężczyzna, który idzie obok Vilgefortza to Artaud Terranova (...). Cała piątka stanowi Kapitułę...
Czas pogardy

(...) to są członkowie Rady. Fercart z Cidaris, Radcliffe z Oxenfurtu i Carduin z Lan Exeter. (...) Filippa Eilhart też jest w Radzie. (...) Yennefer też zasiada w Radzie. Od czasu bitwy pod Sodden.
Czas pogardy

- Historyczny moment powołania pierwszej Kapituły i uchwalenie Prawa. Od lewej siedzą: Herbert Stammelford, Aurora Henson, Ivo Richert, Agnes z Glanville, Geoffrey Monck i Radmir z Tor Carnedd. Tutaj, jeśli mam być szczery, też aż się prosi o uzupełniający obraz batalistyczny. Wkrótce bowiem w brutalnej wojnie wykończono tych, którzy nie chcieli uznać Kapituły i podporządkować się Prawu. Między innymi Raffarda Białego. Ale o tym historyczne traktaty milczą, by nie szkodzić jego pięknej legendzie.
Czas pogardy

W grze Wiedźmin 2Edytuj

W grze Wiedźmin 2 w 1274 roku pojawiła się możliwość reaktywacji tych instytucji. Zależnie od wyborów Geralta może powstać (trzecia z kolei) Kapituła i Rada z siedzibą w Loc Muinne z oczywistych względów - miasto wibruje magią.

W grze Wiedzmin 3Edytuj

Jeśli w poprzedniej grze Rada i Kapituła powstały, to miały być wierne Radowidowi V. Aby zdobyć jego zaufanie członkowie Rady mieli znaleźć zdrajczynie z Loży i oddać je w ręce Redanii. Jednak kapituła na czele z Carduinem w Loc Muinne ma niewielkie wpływy i jedynie w niewielkim stopniu może doprowadzić do zmniejszenia skali represji i liczby ofiar. Członkowie Kapituły uznawanej przez Radowida wydają się być trzymani jeszcze krócej niż w Nilfgaardzie i nie są uznawani przez zdecydowaną większość magów i czarodziejek. Radowid nie traktuje też poważnie Rady i Kapituły i po najeździe Nilfgaardczyków zakłada organizację do polowań na magów. W Wiedźmin 3 w Tankred Thyssen, król Koviru i Poviss, planuje powołanie nowej Kapituły z Triss Merigold na czele.

Ciekawostki:Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki