FANDOM

Kapituła Daru i Sztuk, znana także jako Kapituła i Najwyższa Rada Czarodziejów – ugrupowanie najzdolniejszych, historycznych czarodziejów i czarodziejek. Istnieje od bardzo dawna. Pierwszy raz została rozwiązana prawdopodobnie po rebelii Falki i spaleniu siedziby - miasta Mirthe. Potem organizacja została reaktywowana, a po przewrocie na Thanedd w 1267 roku została rozwiązana lub po prostu przepadła. Niedługo potem powstała Loża Czarodziejek.

Pierwsi członkowie Kapituły: Edytuj

Członkowie Kapituły: Edytuj

Tw3 cardart scoiatael francesca copper

Francesca Findabair – członkini Kapituły

Członkowie Rady: Edytuj

Carduin Wiedźmin 3

Carduin z Lan Exeter – członek Rady

Członkowie Kapituły w 1245: Edytuj

W grze Wiedźmin 2 Edytuj

W grze Wiedźmin 2 w 1274 roku pojawiła się możliwość reaktywacji tych instytucji. Zależnie od wyborów Geralta może powstać (trzecia z kolei) Kapituła i Rada z siedzibą w Loc Muinne z oczywistych względów – miasto wibruje magią.

W grze Wiedźmin 3 Edytuj

Jeśli w poprzedniej grze Rada i Kapituła powstały, to miały być wierne Radowidowi V. Aby zdobyć jego zaufanie członkowie Rady mieli znaleźć zdrajczynie z Loży i oddać je w ręce Redanii. Jednak kapituła na czele z Carduinem w Loc Muinne ma niewielkie wpływy i jedynie w niewielkim stopniu może doprowadzić do zmniejszenia skali represji i liczby ofiar. Członkowie Kapituły uznawanej przez Radowida wydają się być trzymani jeszcze krócej niż w Nilfgaardzie i nie są uznawani przez zdecydowaną większość magów i czarodziejek. Radowid nie traktuje też poważnie Rady i Kapituły i po najeździe Nilfgaardczyków zakłada organizację do polowań na magów. W Wiedźmin 3 w Tankred Thyssen, król Koviru i Poviss, planuje powołanie nowej Kapituły z Triss Merigold na czele.

Ciekawostki Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki