FANDOM

Cr exile1 c2g2

Karczmarz - jedna z postaci w przygodzie "Wiedźminkołaj", właściciel tawerny "Miś Kudłacz", pierwsza osoba nawiązująca dialog w przygodzie.

Opis

Przejął karczmę po tym, jak jej poprzedni właściciel zwinął majątek i uciekł na skutek zamieszek. Jego żona Halina, darzona przez niego wielką miłością, zmarła dawno temu na zarazę, osieracając córkę określoną w grze jako karczmareczka. Ojciec starał się wychowac ją odpowiednio, nie pozwalając na wchodzenie w głębsze relacje z przybyszami, a ona pracowała jako kelnerka w gospodzie. O jego żonie wiadomo, że pochodziła raczej z dobrze usytuowanej rodziny, gdyż renta jego teściowej była podobno bardzo wysoka jak na standardy życia mieszkańców Wyzimy Klasztornej. Lubił grac w kościanego pokera, co nie zadowalało jego oszczędnej bądź co bądź teściowej. Kiedy pewnego razu grabarz doniósł o pojawieniu się ghuli na cmentarzu wyzimskim, karczmarz miał powody do niepoju, gdyż tam pochował swoją żonę, grododzierżca nie zrobił na razie nic, żeby zapobiec bezczeszczeniu grobów przez trupojady, a teściowa nie dawała mu spokoju, wyrzucając oberżycie, że jest skąpy i zdemoralizowany. On sam z powodu braku pomocy od władz politycznych i duchownych nabrał do nich lekceważącego stosunku, gdyż uważał, że marnuje on płacone przez siebie podatki, zwłaszcza, że nie był zbyt zamożny mimo odwiedzania jego lokalu przez wielu amatorów alkoholu, wszelakich obwiesi, studentów i kupców - np. 120 orenów było dla niego dosyc dużym wydatkiem.

Na początku przygody Geralt rozmawia z karczmarzem na temat zleceń w mieście. Dostrzegł w wiedźminie, że para się profesją taką, iż niezbyt interesował by go wolny etat na zmywaku. Opowiada mu historię swojego życia, kiedy wiedźmina zaciekawia to, iż tak bardzo troszczy się o cmentarz, po czym wyraża swoiste współczucie karczmarzowi, wyjaśniając, że właśnie z powodu teściowych nigdy się nie ożenił. Geralt zobowiązowuje się do wykonania zlecenia za 120 orenów, po czym słyszy od niego, że pewne zlecenie mają również krasnoludzcy bracia bliźniacy - Valdemar i Crouph, lecz uważa ich osobiście za dziwaków i poleca na nich uważac. Nie ma znaczenia, czy Geralt oswoi ghule, czy je zabije - karczmarz w każdym przypadku zapłaci mu 120 orenów. Jeśli Geralt będzie rozmawiał z karczmarzem przed wykonaniem zadania, będzie mu przypominał "Płacę i wymagam, pamiętaj o tym, wiedźminie". Można się u niego zaopatrzyc w żywnośc i wypożyczyc pokój na nocleg za 5 orenów. W godzinach nocnych karczmarz jest niedostępny, gdyż śpi, tłumacząc Geraltowi, że idzie z duchem czasu.

Sprzedaje następujące towary (w nawiasach podano cenę w orenach za sztukę): woda w butelce (3), 3 wyzimskie czempiony (5), truskawki (5), chleb (5), 2 wilcze skóry (5), ryba (10), 2 czerwone wina z Toussaint (10), 2 udźce baranie (15), 5 lokalnych pieprzówek (20), 3 wiśniówski na spirytusie (20), 6 spirytusów krasnoludzkich (30), niedźwiedzie sadło (40), 2 spirytusy na krwi wyverny (50). Można mu sprzedać krzesiwa, alkohole i pożywienie.

Ciekawostki

  • W dzienniku Geralt ocenia karczmarza następującymi obojętnymi i netralnymi słowami: "Wszyscy karczmarze są tacy sami".