FANDOM

Katje – adeptka ze Świątyni Melitele. Jedna z koleżanek Ciri, które poznała podczas pobytu w Ellander. Wraz z innymi adeptami opatrywała rannych na wojnie z Nilfgaardem.

Dane z książek Sapkowskiego

Jestem u Średnich Dziewcząt, dwanaście nas jest, ale ja się najwięcej przyjaźnię z Eurneid, Katje i Iolą Drugą.
Krew elfów

- Bo... - Ciri opuściła głowę, zarumieniła się. - Bo Iola, Myrrha, Eurneid i Katje, gdy jadłyśmy obiad, śmiały się ze mnie i powiedziały, że do mnie czary nie mają przystępu, a ja nie zrobię żadnej magii, bo... Bo jestem... dziewicą, to znaczy...
Krew elfów

– Te dziewczyny – przerwała arcykapłanka – całe swoje młode życie uczyły się leczenia i uzdrawiania, opieki nad chorymi i rannymi. Idą na wojnę nie z patriotyzmu czy z żądzy przygód, lecz dlatego, że tam bez liku będzie rannych i chorych. Huk roboty, dniem i nocą! Eumeid i Iola, Myrrha, Katje, Prune, Debora i inne dziewczęta to wkład świątyni w tę wojnę. Świątynia, jako część społeczności, spłaca społeczności dług. Daje armii i wojnie swój wkład: fachowe specjalistki.
Wieża Jaskółki

– Katje (...) poznała w szpitalu rannego Nilfgaardczyka. Po zawarciu pokoju, gdy wymieniano jeńców, poszła razem z nim do Nilfgaardu.
Pani Jeziora